Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Man in topconditie , verliest staartpennen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Man in topconditie , verliest staartpennen?

Deze man is de huiskanarie , met super zangkwaliteiten

ik heb deze kleine maand geleden samen met deze timbrado pop geplaatst

in de verwarmde kamer natuurlijk en op 15 lichturen , 2 weken hebben ze gedaan om de nest te bouwen , en vandaag lag eerste ei in het nest ,
    en om 22u toen ik lichten ging doven , zat ze terug op nest , misschien legt ze s'avonds ?

soit , ik heb eitje vervangen deze ochtend door plastiek eitje ... wouw deze techniek eens testen en uitgebreid verslag brengen op deze forum , maar dit is mijn vraag niet ...

sinds 2 dagen heb ik opgemerkt , dat de man maar slechts 1 flauwe staartpen meer over heeft ...

de grond bedekker is deze houtbrokjes , middel grootte

zou het hieraan kunnen liggen of ??? toen ik hem bij de pop stak in kooi , na 2 min wouw hij al paren , dit is nu reeds maand geleden , geen temp verschil en licht verschil , dus rui zou ik persoonlijk uitsluiten ?!?

Heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt ?

ps ,

*ja de stokjes zijn 1 maand niet gekuist geweest , maar als alles goed verloopt , eens de pop vast zit te broeden ben ik vanplan de stokjes een grondige beurt te geven ...

*foto's zijn genomen om 22u ( vandaag)
    Bijgevoegde Bestanden

snel

te snel nestmatriaal verstrekt.
    eerst vogels laten wennen.
    en stokken schoonmaken.
    wordt zootje zo
    trekt bloedluis aan
    bodembedekker is goed.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
      te snel nestmatriaal verstrekt.
      eerst vogels laten wennen.
      en stokken schoonmaken.
      wordt zootje zo
      trekt bloedluis aan
      bodembedekker is goed.
      stokken worden aangewerkt , zoals gequote in de tekst zelf

te snel nestmateriaal verstrekt ? wat kunnen hierdan de gevolgen van zijn ?

en wat is nu de oorzaak van de staart pennen ?

Opmerking

Opmerking

ja dat hok is echt onverantwoord vies

Opmerking

licht doven

en om 22u toen ik lichten ging doven

als het licht gedoofd wordt gebeurt dit dan dagelijks om 22 uur

Een tijdschakelaar zou wellicht handig zijn.

Opmerking

[QUOTE=woestijnvink;86501]

*ja de stokjes zijn 1 maand niet gekuist geweest , maar als alles goed verloopt , eens de pop vast zit te broeden ben ik vanplan de stokjes een grondige beurt te geven ...

zo als die stokken er uit zien dat had nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren dat is geen teken van gooie verzorging sorry dat ik het zeg

Opmerking

boodschap

De boodschap zal inmiddels wel zijn aangekomen neem ik aan.

Groet,

Rob.

Opmerking

ik denk dat je man teveel in de tralies heeft gehangen, of dat je pop z'n veren als nest wilde gebruiken

Opmerking

Ik denk ook dat je man zijn veren verloren is door tegen de tralies te vliegen

zit je koppel in een traliekooi ? dan zou dit wel eens de reden kunnen zijn

Mvg succes verder

Opmerking

Zoals reeds gezegt , en zo zielig om er over te liegen ben ik niet , zijn de stokken gekuist geweest voor het plaatsen van het koppel in de kooi ...

maar bij nader zien , ligt de stok op foto juist onder de slaapstok van de man , en dit is de reden waarom hij "zo smerig" is op de foto ...

de gebroken staartpennen lijken me het meest logische , idd

nu zit de pop reeds te broeden op 2 eitjes ... en vandaag "dag 3" is er geen meer beijgekomen , en zit reeds van gisteren constant op het nest ...

dus , woensdag zal ik de eitjes bekijken of ze al dan niet bevrucht zijn ...

Opmerking

succes met schouwen!

Opmerking

Working...
                        X