Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dikzitten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik weet niet wat dat is
    kanarie geel 2poppen 1 man geen problemen
    "" " rood " " " " " " """ """ "
    " " rood mozaiek " " "" """ "" """ "
    " " roodagaat mozaiek 1 man: geen probleem; de poppen, heb er 7 dood in 2 maandenze zitten allemaal in de zelfde ruimte , wel apart per soort in kweekbakken. misschien mag ik die soort niet houden

Opmerking

Heb je die ene soort bij een kweker weg en de rest bij andere kwekers of komt alles van hetzelfde adres.

groeten eddie

Opmerking

dikzitten

als je niet naar de dierenarts gaat, weet je het niet , maar ik had vogels aangeschaft waarvan er een uit eindelijk niet zo lekker bij zat, net wat minder actief zat veel bij de voerbak etc.
        allemaal symtomen dat er iets niet goed zit.
        maar zat nog niet echt dik of zo, maar door observeren zie je dan al dat het uiteindelijk mis zal gaan.
        ik ben toen gaan kuren eerst tegen coccidiose en daarna met een antibiotica de vogel is helemaal opgeknapt.
        maar ik heb geluk gehad, zonder onderzoek weet je eigenlijk niet wat ze mankeren.

gr wil

Opmerking

dikzitten

ik ben bij de apoteker geweest achter jodium , nu beweren zij dat jodium alleen is om de kooien te ontsmeten. graag een beetje uitleg van een kenner a.u.b. of ligt het waaral aan dat schoon belgie dat apenland

Opmerking

Ik kan alleen melden dat wij bij de paarden speciale drinkbare jodium gebruiken om de keel te verzachten als ze dus hoesten. Hier moet je dus echt wel speciale jodium voor krijgen en niet de gewone die in de drogist te verkrijgen is. Dierenarts voor vogels lijkt me misschien toch echt de beste optie. Heel veel sterkte met de zieke vogeltjes.

Opmerking

Vraag het eens bij de apotheek zelf.
              Als ze het daar zeggen kunnen ze misschien ook wel vertellen waarom dat zo is.
              Volgens mij is een ritje naar een goede dierenarts een beter idee om meer slachtoffers te voorkomen.(is al meer gezegd)

Zet even een foto neer van de vogels de kooien en de kweekruimte.

Groeten Michel
              http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

gezasept

het middel gezasept, wat is dat voor een middel en hoe wordt het gebruikt?
                is het een medicijn?

gr wil

Opmerking

Gezasept is werkzaam tegen verschillende infectieziekten zoals ingewandstoornissen, verkoudheid en longontsteking bij vogels. Het middel werkt zowel genezend als voorkomend. Werkzame stof jodium 0,4%, Salicylzuur 0,6% en fenol 0,3%
                  http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

dikzitten

wij belgen geraken daar jammer genoeg niet meer aan (zoals reeds gezegd) deze avond toch een afspraak met de vogeldierenarts,laat wel iets weten....ben eens curieus

Opmerking

dikzitten

ter vervanging van gezasept heeft de apoteker een produkt gevonden genoemd: jodaline super elexir.ik zie wel of het werkt, toch ga ik zowizo naar de dierenarts.
                      grts dirk

Opmerking

dikzitten

sorry dat ik zo lang gewacht heb met uitleg maar had geen tijd.ben ondertussen al een week geleden bij de vogelarts geweest ; de uitslag was;coccidiose en moest 5 dagen esb3 geven 3 dagen ecuchol en zo 2 maal herhalen nu 1 week later zitten ze weer goed. ik dank de mannen voor de raad om naar de arts te gaan
                        grts dirk

Opmerking

kanarie ?

kan bij kanarie ook coccidiose vastgesteld worden, ik dacht dat dat meer voor de europese vogels een probleem was.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja ton dat kan, gewoon door een mestonderzoek
                            www.fretteren.eu

Opmerking

Working...
                            X