Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogel met legnood !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

wat rob schrijft kan ik beamen de grootse invloed van kanaries op hun cyclus is licht en temperatuur is slechts bijzaak. zo heb ik kanaries in de rust rustig op 15-18 graden zitten en deze gaan echt niet kweken !

heb ze ook wel is op 10 graden gehad met 14 uurtjes licht en de vogels kweken gewoon, dus temperatuur is ondergeschikt met betrekking tot licht en dit gelt ook voor putters alleen hebben putters wat meer totale lichturen nodig dan kanaries

licht is voor de meeste andere europese vogels de trigger om te gaan broeden op wat uitzonderingen als de kruisbek na.

voor tropen ligt dit anders aangezien tropen uit de tropen komen lengen de dagen daar niet zo en is meestal een overvloed aan voedsel de trigger (regenseizoen). dus als je tropen te rijk voert gaan ze broeden want voor hun is dan het beste seizoen aangebroken zoals de zilverbekken van ton die in januari een nest hadden. voor je de trope schraal buiten het broedseizoen dan gaan ook deze niet broeden.

Het is mischien niet een direct antwoord op de vraag maar geeft wel een oplossing om problemen te voorkomen ! want je hoort het gewoon te vaak rond deze tijd. ik heb jongen vogels die uitvliegen en dood gaan of vogels die zich zelf kapot broeden of legnood. dus even verdiepen in de 'Handleiding' van je vogels en je kan zulke problemen voorkomen.

mvg

Opmerking

Working...
    X