Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel vogels in een broedkooi?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoeveel vogels in een broedkooi?

Ik heb onlangs twee koppeltjes Glosters gekocht bij een "kweker"...
    Expres tussen aanhalingstekens want mijn hart bloedde bij het zien van zoveel dierenleed...
    Deze man had meer dan vijftig vogels per broedkooi zitten....op elkaar gepakt zal ik maar zeggen....bij elkaar had hij zo een twintigtal broedkooien met de afmeting van 1.20 cm x 40 x 40.
    Ik heb de glosters meegenomen en thuisgekomen moest ik er eerst eentje helpen aan een dichtgeplakt oogje want hij vloog overal tegenaan.
    Het heeft goed geholpen en ben blij dat ik deze vier vogeltjes "gered"heb van deze persoon.
    Nou is mijn vraag....ik heb een goed ontwikkeld geweten en zie hoe deze "vogelliefhebber"met deze dieren omgaat.
    Ik heb de neiging om deze persoon aan te geven maar mijn man zegt mij hier niet mee te bemoeien....
    Persoonlijk vind ik dit dierenmishandeling...of is het normaal om zo ontzettend veel vogels op zo een klein terrein te houden met enkel een voerbakje en drinkbakje binnen zijn terrein. Niet eens een waterbadje om te badderen!
    En voor zoveel vogels tegelijk maar 1 drink en etensbakje met een bodembedekking van gepeld zaad!

In afwachting van jullie reactie
    Nelleke

dit noemen zichzelf dan 'kwekers' maar met totaal geen oog naar de verzorging of gezondheid van hun vogels, zoveel mogelijk kweken op een zo klein mogelijk plaats en het mag zo weinig mogelijk geld kosten.

Jammer dat dit voorkomt, maar ik denk dat je er niet veel zal kunnen tegen doen

Opmerking

Je kunt in elk geval de regionale dierenbescherming waarschuwen. Vaak leggen die dan een bezoekje af en bekijken of er eventueel sprake is van dierenmishandeling of verwaarlozing. Als dat zo is kunnen ze wel wat in gang zetten.
      Bij sommigen helpt enkel zo'n bezoekje al een beetje.

Liefhebbers zouden zelf ook wat kunnen doen wat in mijn ogen veel effectiever is;
      gewoon niets kopen bij zulke figuren. Pas dan gaat het werken op termijn.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Was het een kweker of een handelaar?? En waar zit deze? Geef het door op dit forum dan weet iedereen die dit leest dat ze de vogels daar niet moeten halen! Het beste is inderdaad geen vogels meer te kopen. Hoe gaat het met de 4 nu?
        www.flickr.com/photos/daniellewanders/

Opmerking

Vogels kopen bij dit soort mensen is niet redden van vogels maar het stimuleren van deze praktijken. Zielige puppies kopen in de dierenwinkel is de hele reden dat hondjes in schuren uitgefokt worden. Zolang mensen deze vogels kopen gaat hij lekker door. Dus nooit meer vogels "redden" want het effect is precies wat je niet wil. Een reden om er nog meer in te proppen want het verkoopt.

Opmerking

Opmerking

wie gaat dat gaan controloren?
              er zijn genoeg handelaars hier in west-vlaanderen die ik ken en dat de vogels toch met meer zijn dan dat, maar dat is dan ook voor de verkoop naar het buitenland

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                wie gaat dat gaan controloren?
                er zijn genoeg handelaars hier in west-vlaanderen die ik ken en dat de vogels toch met meer zijn dan dat, maar dat is dan ook voor de verkoop naar het buitenland

Opmerking

Op beurzen zitten ze met nog meer in een kooi ,of loper.
                  Daar zitten ze dan ook een hele dag in ,en thuis natuurlijk met heel veel in een broedkooi ,en dan weer naar de volgende beurs.
                  Ook op tentoonstellingen zitten de vogels niet ideaal.
                  En zolang er geen regels zijn voor het houden van vogels doe je daar helemaal niks aan.
                  Ook bij veel zogenaamde goede kwekers is de huisvesting van de vogels verre van ideaal. Standaard broedkooitjes zijn erg klein.
                  Als er regels zouden gaan komen ,gaan de meeste hier op het forum daar tegen het hardst protesteren ,omdat ze zich aangestast voelen in hun vrijheid om vogels te houden.

Honden mogen allang niet meer in dierenwinkels verkocht worden.

Opmerking

Honden mogen wel in dierenwinkels verkocht worden Animal. Bij mijn weten verkoopt Salty Dog in Amsterdam gewoon hondjes. Ik ken alleen in Amsterdam al 4 winkels. Zelfs Entius die bij radar was 2 jaar geleden heeft weer puppies in zijn winkel zitten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      Vogels kopen bij dit soort mensen is niet redden van vogels maar het stimuleren van deze praktijken. Zielige puppies kopen in de dierenwinkel is de hele reden dat hondjes in schuren uitgefokt worden. Zolang mensen deze vogels kopen gaat hij lekker door. Dus nooit meer vogels "redden" want het effect is precies wat je niet wil. Een reden om er nog meer in te proppen want het verkoopt.
                      Ik kwam daar vanwege een advertentie op marktplaats voor een tweetal
                      broedkooien....
                      In de laatste plaats de bedoeling daar vogels te kopen.
                      Ik zal er nooit of te nimmer nog vogels vandaan halen maar die vier glosters had hij over omdat hij alleen op "gele"kanaries over ging.
                      Aangezien er moeilijk aan glosters te komen zijn en wij helemaal naar Doetinchem waren gereden voor die broedkooien, hebben wij ervoor gekozen
                      deze glosters te kopen.
                      Pas later besefte ik dat ik blij was dat ik deze vogeltjes had meegenomen daar deze man geen enkel besef had hoe hij met vogels om moest gaan.
                      Ik had ernstig de indruk dat deze persoon niet helemaal spoorde en ook zijn spraak was moeilijk te volgen. Inderdaad moet je geen vogels kopen om ze te "redden"want dat is olie op het vuur gooien....helemaal mee eens.
                      Het is gewoon zo gelopen...De glosters maken het nu prima en ben erg blij met ze...heb wel de indruk dat ze al aardig op leeftijd zijn gezien de donkere en ribbelige pootjes.

groetjes Nelleke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Daantje
                        Was het een kweker of een handelaar?? En waar zit deze? Geef het door op dit forum dan weet iedereen die dit leest dat ze de vogels daar niet moeten halen! Het beste is inderdaad geen vogels meer te kopen. Hoe gaat het met de 4 nu?
                        Voor zover ik kon beoordelen was deze man geestelijk niet in orde.
                        Aan de andere kant heb ik in de gaten dat hij steeds een andere naam gebruikt op Marktplaats maar herken de foto's van de broedkooien en de bodembedekking die hij gebruikt.
                        Hij woont in Doetinchem en gebruikt nu de naam John...toen wij er waren , noemde hij zicht Peter.
                        Hij biedt gele kanaries aan en wanneer je al zijn advertenties bekijkt, dan kan je concluderen dat hij meerdere dieren verkoopt.
                        Hij kleedt zich in legerkleding en het huis staat vol met kooien met diverse dieren tot in de keuken aan toe.
                        Hij praat erg onduidelijk.
                        Hij was van plan zijn schuur te verbouwen vanwege plaatsgebrek.
                        De broedkooien die hij aan ons heeft verkocht moest ik eerst thuis een grondige schoonmaakbeurt geven zo smerig waren ze en zelfs de bodembedekking zat er nog in...
                        Ik denk dus een handelaar /kweker...maar ik snap niet hoe vogels zich lekker voelen en zich voortplanten en veels te kleine en krappe ruimtes.
                        Hij had , behalve kanaries, ook parkieten en tropische vogels.
                        In de keuken konijnen, cavia's en op de achtergrond hoorde ik honden blaffen.
                        Ik herkende ook zijn telefoonnummer die ik in mijn mobiel nog had staan dus de
                        verschillende namen waren geen toeval, het nummer kwam overeen.
                        Hij gaf mij nog advies hoe de koppeltjes glosters hadden gebroed...in een plastic corfje...dus zij hebben al diverse broedsels gehad en zijn niet zo jong meer...ik hou evenzogoed van ze...in ieder geval hebben ze het nu beter getroffen want het dichtgeplakte en blinde oogje had echt niet gehoeven met betere verzorging.

groetjes Nelleke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Je kunt in elk geval de regionale dierenbescherming waarschuwen. Vaak leggen die dan een bezoekje af en bekijken of er eventueel sprake is van dierenmishandeling of verwaarlozing. Als dat zo is kunnen ze wel wat in gang zetten.
                          Bij sommigen helpt enkel zo'n bezoekje al een beetje.

Liefhebbers zouden zelf ook wat kunnen doen wat in mijn ogen veel effectiever is;
                          gewoon niets kopen bij zulke figuren. Pas dan gaat het werken op termijn.
                          ik mag mij er niet mee bemoeien van mijn echtgenoot maar het liefst zou ik een aantekening bij zijn advertenties plaatsen op marktplaats om kopers te waarschuwen...hij biedt ze echter zeer goedkoop aan en denk dat dit niet helpt...of het gezonde vogels zijn...dat betwijfel ik ten zeerste...zo op elkaar gepakt...echt een verdrietige toestand...

Opmerking

wat is die advertentie dan kan je link plaatsen?

Opmerking

missstanden doorgeven

Ik heb voorgaande berichten met belangstelling gelezen.
                              Vind signalering wel op zijn plaats. Of dat in dit forum moet?
                              Ik geef iedereen gewoon het advies om dit soort vermeende misstanden te melden bij Dierenbescherming of AID.
                              U kunt in beide gevallen, als u dat wilt, anonieme meldingen kwijt.

Groet,
                              Henk

Opmerking

Working...
                              X