Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gekuifde Timbrados

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gekuifde Timbrados

Goedemiddag,kan iemand (Antoni ?) mij vertellen of er ook '"zuivere" Timbrados met een kuif bestaan? .
    B.v.d. gr.Jaap.

Oorspronkelijk geplaatst door jklijn
    Goedemiddag,kan iemand (Antoni ?) mij vertellen of er ook '"zuivere" Timbrados met een kuif bestaan? .
    B.v.d. gr.Jaap.
    Jaap, dit is een moeilijk onderwerp. Spaanse Timbrado's met de zangrichting Clasico zijn met meerdere
    soorten kanaries gekruist geweest in het verleden. O.a. met de Harzer kanarie,waardoor in het lied Continue toeren zijn ingefokt
    De nieuwe zangrichting is de Discontinuo,die ontstaan is door konsekwent terug te kruisen op de Wilde Kanarie van de Canarische Eilanden.
    Deze vogels hebben geen continue toeren meer en worden door de Spanjaarden beschouwd als de enige echte Spaanse Timbrado.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Opmerking

Ik heb een hele zwik gekuifde Timbrado's hier en met uitstekende zangkwaliteiten. Ik moet zeggen dat die kuiven ze ook erg goed staan

Opmerking

Wat is erkend Rob. Ik ben zelf gecertificeerd en gekwalificeerd kweker van
          de Spanish Timbrado Society.
          De Spaanse Timbrado's zijn met zo veel soorten kanaries gekruist,waaronder
          ook kleurkanaries,dat ze ongetwijfeld ook met kuifkanaries zijn gekruist.
          Of dat specifiek de Duitse kuif is geweest? Dat is een sterk vermoeden.
          Het zijn allemaal vogels afkomstig uit de zangrichting Clasico.

De Spanjaarden waren kennelijk niet heel gelukkig met al die kruisingen
          met Harzer,kleur ,kuif enz., dat ze door steeds terug te kruisen met de wilde kanarie alle ongewenste eigenschappen eruit hebben kunnen kweken.
          Thans wordt de Discontinuo als de enige echte Spaanse Timbrado
          beschouwd.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Opmerking

Working...
            X