Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nogmaals:jong in voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nogmaals:jong in voliere

Nogmaals de vraag; kan een kanarie van bijna 6 weken bij een koppel met 5 jong (enkele uitgevlogen) en inmiddels op het tweede nest buiten in de voliere geplaatst worden? Of is dat te onrustig? Hij heeft zelfstandig en bij een andere kanarie in kooi gezeten geweest en eet en drinkt uiteraard zelfstandig

Moet kunnen.

Opmerking

waarom zou dit niet kunnen?
      je zet dan toch gewoon een zelfstandige vogel in een voliere zeg maar....
      hij is zelfstandig dus eigenlijk gewoon te vergelijken met een volwassen vogel.
      op een beetje extra aandacht na dan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Slot
        waarom zou dit niet kunnen?
        je zet dan toch gewoon een zelfstandige vogel in een voliere zeg maar....
        hij is zelfstandig dus eigenlijk gewoon te vergelijken met een volwassen vogel.
        op een beetje extra aandacht na dan.
        Elke vogel, o.a een pop die ik er ook bij had gezet voor ze daadwerkelijk aan een nestje begonnen, werd gemolesteerd, dus vandaar mijn vraag. Inmiddels gedaan en gaat goed, met af en toe een grauw en snauw. Laat ik maar zeggen een pedagogische afstraffing en leer. Maar bedankt voor het antwoord.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
          Elke vogel, o.a een pop die ik er ook bij had gezet voor ze daadwerkelijk aan een nestje begonnen, werd gemolesteerd, dus vandaar mijn vraag. Inmiddels gedaan en gaat goed, met af en toe een grauw en snauw. Laat ik maar zeggen een pedagogische afstraffing en leer. Maar bedankt voor het antwoord.
          Wat vindt je nu zelf van wat je schrijft? Je vraagt eerst iets en achteraf kom je met info dat dit koppel geen andere kanaries accepteerd. Dat is niet zo handig he?
          Ik zou de vogel weghalen. Waarom een net zelfstandig jong bij een koppel zetten dat andere vogels molesteerd??? Daar begrijp ik persoonlijk dus echt niks van.

Hoe klein is die ruimte waar ze in zitten?

Kanaries doen niet aan pedagogiek en doen dus lelijk of ze doen niks. Als ze het jong snauwen moet je het weghalen. DIt is niet de makkelijkste tijd voor een jonge kanarie. Het beestje is weerloos tegen een broedend koppel en een indringer. Zeker als je achteraf zegt dat het hier om agressieve vogels gaat. Hoe handig......

Opmerking

je elke vogel en pop he

....... nee als enkel elke andere vogel en pop door dat koppel gemolesteerd worden kan er gerust een jong bij hoor, geen probleem, gewoon doen dus!

Marx we zijn samen weer negatief..........
            Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
              je elke vogel en pop he

....... nee als enkel elke andere vogel en pop door dat koppel gemolesteerd worden kan er gerust een jong bij hoor, geen probleem, gewoon doen dus!

Marx we zijn samen weer negatief..........
              Ja blijkbaar. Ik vind het gewoon soms te moeilijk om positief te zijn. Positief zijn zou nl betekenen dat ik moet zeggen dat het een goed idee is of niks moet zeggen. Ik vind het gewoon raar om de vraag te stellen zonder erbij te zetten dat dit koppel elke andere vogel tot nu toe gemolesteerd heeft. Ja, dan kun je denk ik zelf bedenken dat deze jonge kanarie misschien morgen op de grond ligt of bv niet mag eten omdat hij domweg niet bij de voerbak mag komen. Bij een broedend koppel met jongen moet je wat mij betreft sowieso niks zetten. Maar wie ben ik....
              Ik ben in ieder geval te negatief schijnt.

Opmerking

Opmerking

Working...
                X