Hij poept goed, haha
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jonge kanarie
Collapse
X
-
Ja het is echt 5 weken lang om de 2 uur. Je kan niet anders want het beestje gaat dood als jij een dagje weg moet. Je kan natuurlijk wel iemand anders vragen het te voeren of evt pleegouders zoeken zodat het zeker overleeft. Ik denk zelf dat je jezelf een grote lol doet als je een kweker zoekt waar nu een nest van 2-3 dagen ligt. Scheelt je de hele zomer thuisblijven om het vogeltje. Als het er om gaat dat hij het haalt dan zou ik dat echt doen. Kun jij lekker iets gaan doen met het warme weer.
5 weken is lang en als het een beetje tegen zit en hij ligt wat achter wordt het zelfs doorvoeren tot half augustus
Opmerking
-
hoi, ik heb hetzelfde "probleem"gehad met 2 jongen die ook niet gevoerd werden. heb 3 dagen gevoerd en het voer wat ik over hield in de voliere gezet. dit heeft ws de ouders gestimuleerd om te gaan voeren en toen ik de 4e dag in het hok kwam met het bakje voer en pincet, bleek dat bijde jongen de kropjes vol hadden. heb even opgelet daarna en wat bleek: niet alleen moeder maar ook 2 mannen waren begonnen de jongen te voeren.Oorspronkelijk geplaatst door DovelettIk ben een huismus, dus ik vind het niet erg om niet weg te kunnen.
nu zijn we 2 dagen verder en het eerste jong is vanmorgen uitgevlogen.
het 2e jong (de lutino waarover ik eerder postte)zit op het randje van het nest rond te kijken
hopelijk heb jij ook zoveel geluk
gr petra
Opmerking
-
Bedankt voor de info. Ik ben alleen bang dat het niet wat word. Er is veel stress geweest bij de kanaries(wat misschien ook de oorzaak is dat moeder niet voerde: zie mijn post bij duiven)
Met Tidbit gaat het nog goed. Hij leeft nog en is gegroeit. Van kleiner dan een wattenbal is hij nu net zo groot en er komen veertjes op zijn 'armpies'.
Opmerking
-
Hoi Dovelet, staat die poot naar buiten? Als dat zo is moet je hem in een klein rondje van handdoek gaan zetten en hem daar soort van in klemmen. Niet te hard. Dat had een van mijn kuikens ook en dat zijn spreidpoten door te gladde ondergrond en gebrek aan broers en zussen. Ik zal een foto posten van hoe ik dat heb opgelost.
Opmerking
-
Dat moet je echt niet doen. Bij mij ging het beestje omvallen, draaien en heel gek doen. Los het dus beter op door hem in een klein hoog randje te zetten zoals ik je liet zien. Bij mijn vogel die 2 spreidpoten had en dus echt zijn eigen kopje ging omklemmen met de pootjes is het zo helemaal weggegaan. Je moet het probleem aanpakken en niet de symptomen bestrijden. je ritje naar de DA kan al fataal zijn voor zo'n klein ding en dan dat gerommel er nog bij. Echt, geloof me maar want de kuikens van mij op de foto waren de ergste spreidpoten allertijden en zij leven nog steeds als fraaie gezonde Timbrado'sOorspronkelijk geplaatst door DovelettDaarom laat ik de dierenarts even kijken. Kan waarschijnlijk verholpen worden met 2 knijpringetjes en een touwtje ertussen, maar dat kan ik niet zelf en er is niemand die me kan helpen.
Opmerking
-
Je moet het ringetje van handdoekstof precies zo groot maken dat de pootjes netjes tegen het lichaam gedrukt zitten en over een paar dagen is het helemaal over en ligt hij niet meer op zijn buik te roeien. De bovenste op mijn foto had de poten dus echt als een otter naar de zijkant. je ziet het nog een heel klein beetje en dat terwijl ik dacht dat hij dood moest omdat het niet over zou gaan. gelukkig heb ik doorgezet.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking