Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge kanarie

Nou heb mijn eerste jonge kanarie. Alleen mams voert niet. Hij tilde vandaag niet eens zijn kopje meer op toen ik keek en had ook een vreselijk lege krop. Dus rapido naar de dierenwinkel en handopfok gehaald.
    Beetje aangemaakt en gevoerd. Hij kwam daarna gelijk op en met kastje en al weer in de kooi om te zien of mams weer ging zitten. Moederwarmte is altijd beter dan lampwarmte.

Ze is weer op hem gaan zitten en heb 3,5 uur later gecheckt en weer gevoerd. Mams is er weer op gaan zitten.

Er liggen nog 4 eieren in en de kanarie baby is dinsdag ongeveer uitgekomen. Gaan die eieren nog uit komen en zo nee, als ik ze weg haal en mams gaat niet meer zitten, hoe kan ik de lamp het beste hangen?
    Ik heb een doosje met fleecedeken klaar staan voor hem en wil dus niet dat hij te warm wordt.

over het algemeen wordt een jong de eerste 24 uur niet gevoerd, het jong moet eerst de eierdooier op maken, en daarna wordt het jong gevoerd door moeder en/of vader.
    www.fretteren.eu

Opmerking

Jong is in de nacht van maandag op dinsdag uitgekomen. Vond hem rond 7 uur en toen was ie compleet droog.

Hij begon echt te verzwakken, anders ga ik hem echt niet handvoeren.

Opmerking

Ja maar... het zijn geen kippenkuikens die kort na "de geboorte" gaan rondhuppelen. Een pasgeboren baby ligt ook van pampus in z'n bedje.
        Gewoon de ouders hun gang laten gaan al blijft er dan een kleine kans dat het misgaat. Als je zelf gaat handvoeren is er een GROTE kans dat het misgaat.

Opmerking

Ai ai... doe ik het weer niet goed?

De moeder zit alleen op het nest te zitten en pa doet al helemaal niks. Het zal allemaal wel.

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Met Tidbit, liefkozend, gaat het tot nu toe goed. Heb hem vanochtend toch maar onder de lamp gezet. Iedere 2 uur krijgt hij 0.4-0.5 cc, hij spert mooi zijn bekkie en hij heeft een stevig poepje.

Straks om 23:00 krijgt hij weer een voeding.

Nu mijn vraag: Moet ik hem door de nacht ook voeden of kan ik hem laten tot 06:00?

Opmerking

Ik denk (weet dit niet zeker) dat je hem 's nachts alleen moet voeren als de krop leeg is.
                Matsje <3

Opmerking

Met 2 uur is zijn kropje ook leeg op moment, dus dan zou ik er uit moeten vannacht...?

Opmerking

Iemand? Ik ga hem zo weer voeren en als ik over 2 uur uit moet dan kan ik gelijk gaan liggen namelijk

Opmerking

Naar mijn mening worden ze 's nachts niet gevoerd, maar wel rond zessen geloof ik. Ik heb laatst die info voorbij zien gaan op een ander vraagstuk. Succes

Opmerking

OK bedankt. Ik hou hem in de gaten. Ik meld me morgen weer

Opmerking

Kijk !!! dat noem ik nu "vogel-liefde"!!!

en ik weet niet of het goed doet,
                          maar niks proberen is ook niet goed ... toch !

Respect dat je voor het diertje uit je bed komt !!!

gr. J@siu !!!
                          Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

Opmerking

Nee, je hoeft hem snachts niet te voeren. Je voert tot 2300 uur en begint om 0600 of 0700 uur weer. Hij wordt wakker van licht en moet dan eten anders piept hij zich moe en al zijn energie weg als jij slaapt. Wel ga je nu de verplichting aan dat je 5 weken lang om de 1 a 2 uur gaat voeren. Elke dag en geen dag niet of minder. Denk daaraan voordat je hieraan begint.
                            Denk ook aan hoe warm de lamp is en hoe warm het vogeltje het heeft. Lampen drogen uit maar ik kan zo op afstand geen duidelijke adviezen geven. Mij is het twee keer gelukt met in totaal 5 kanaries dus het kan. Maar het is heeeeuuuuulllll veeeuuuulll werk

Succes

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X