Mededeling

Collapse
No announcement yet.

babykooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• babykooi

ik heb laatst een nieuw bericht geplaatst over nieuwe kweekkooien.
    deze heb ik nu naar tips van enkele van jullie gemaakt.
    de kooien heb ik genaakt in 3-luik dus links een pop in het midden een man en rechts een pop.
    toen werd gezegt dat de man bij een van de poppen kan blijven en dat de jongen in het midden geplaatst kunnen worden en dan door de tussenspijlen gevoerd worden.
    maar nu lees ik over een babykooi wat is dit en is dit te combineren met zo'n 3-luik zodat de man in het midden kan blijven.

is het overigens ook een mogelijkheid om de man in het midden te zetten met de jongen zodat die ze voert en niet de pop?

babykooi

Beste Josmo, aan het frontje van je broedkooi hang je een babykooi. Door de spijlen heen worden de jongen dan gevoerd. Er zijn babykooien in verschillende maten. Groet. Adrie Jonkers.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
      ik heb laatst een nieuw bericht geplaatst over nieuwe kweekkooien.
      deze heb ik nu naar tips van enkele van jullie gemaakt.
      de kooien heb ik genaakt in 3-luik dus links een pop in het midden een man en rechts een pop.
      toen werd gezegt dat de man bij een van de poppen kan blijven en dat de jongen in het midden geplaatst kunnen worden en dan door de tussenspijlen gevoerd worden.
      maar nu lees ik over een babykooi wat is dit en is dit te combineren met zo'n 3-luik zodat de man in het midden kan blijven.

is het overigens ook een mogelijkheid om de man in het midden te zetten met de jongen zodat die ze voert en niet de pop?
      Als je zo'n 3-delige kooi hebt,dan heb je toch geen baby-kooi nodig.Je kan de man ook alleen in de middenkooi zetten met de evt.jongen. Of de man bij 1 van de poppen laten.Valt hij de pop op het nest lastig,dan haal je hem weg.
      Het is een kooi met vele mogelijkheden.

Die voorhangkooien voor de jongen is min of meer een noodoplossing.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

dus als ik de man in het midden zet voert deze de jongen dus ook.
        omdat ik eigenlijk geen tralies tussen de 3 vertrekken wil doen maar een uitneembaar schotje.
        ik weet niet hoe ik het anders met de tralies op moet lossen omdat de tussenschotten ook gedeeltelijk de stevigheid van de koi zijn.(hoe hebben jullie dit opgelost)
        maar hoe groot is zo'n babykooi en heeft iemand hier een afbeelding van

Opmerking

een baby kooi ziet er zo uit,

en zo hang je hem aan een kooi.

klik op de foto en hij word vergroot.
          www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
            dus als ik de man in het midden zet voert deze de jongen dus ook.
            omdat ik eigenlijk geen tralies tussen de 3 vertrekken wil doen maar een uitneembaar schotje.
            ik weet niet hoe ik het anders met de tralies op moet lossen omdat de tussenschotten ook gedeeltelijk de stevigheid van de koi zijn.(hoe hebben jullie dit opgelost)
            maar hoe groot is zo'n babykooi en heeft iemand hier een afbeelding van

Nee, de stevigheid van de kooi hangt normaal gesproken niet af van de
            de tussenschotten.Deze dienen alleen maar om de grote kooi in 3-en te verdelen. Die tussenschotten,die je zelf maakt zijn meestal
            van dun plaatmateriaal Daarin kan je zonder probleem een rechthoekig
            stukje uitzagen en daar een tralieschuifje of een blindschuifje in doen.
            Garantie of een man/pop al of niet voert,heb je natuurlijk nooit.Welk systeem
            je ook toepast.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
            X