Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rode kanarie

Hallo,

Ik heb een koppel rode kanarie's en nu vroeg ik mij af hoevaak moet ik ze eigenlijk sukses maxi rood geven???

1 keer per week of 2 keer??? of 1 keer in de zoveel maand?

Hier kom ik namelijk niet echt uit

Oorspronkelijk geplaatst door flugel
    Hallo,

Ik heb een koppel rode kanarie's en nu vroeg ik mij af hoevaak moet ik ze eigenlijk sukses maxi rood geven???

Er zal toch wel een gebruiksaanwijzing bij zijn.
    Als dat niet zo is zal dat moeilijk zijn. Ik denk niet,dat er veel gebruikers
    van sukses maxi-rood zijn.
    In ieder geval in de rui want dan wordt de bevedering gewisseld.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oke ja op de verpakking staat alleen de hoeveelheid per liter of kilo etc.

Maar hoevaak moet je ze eigenlijk maxi rood door het water geven neem aan dat dat niet elke week hoeft althans dat denk ik.

Miss dat iemand ongeveer weet hoevaak ik in de zoveel tijd maxi rood moet geven?

Opmerking

Oke ja op de verpakking staat alleen de hoeveelheid per liter of kilo etc.

Maar hoevaak moet je ze eigenlijk maxi rood door het water geven neem aan dat dat niet elke week hoeft althans dat denk ik.

Miss dat iemand ongeveer weet hoevaak ik in de zoveel tijd maxi rood moet geven?
        Om allerlei vergissingen uit te sluiten, zou ik gewoon even kontakt
        opnemen met sukses. Zij fabriceren dat spul en zullen je zonder meer van
        het juiste advies kunnen dienen.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ja zal ze even een mailtje sturen tot die tijd mag iedereen nog wel reageren hoor als je het miss ook weet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Er zal toch wel een gebruiksaanwijzing bij zijn.
            Als dat niet zo is zal dat moeilijk zijn. Ik denk niet,dat er veel gebruikers
            van sukses maxi-rood zijn.
            In ieder geval in de rui want dan wordt de bevedering gewisseld.
            Ik wil hier even op inhaken.
            Heeft het ook invloed tijdens de broedperiode? Wordt het pigment dan sterker doorgegeven aan de jongen, of is dit onzin en is het alleen belangrijk tijdens de rui.

Opmerking

Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat als je het vlak voor de broedperiode geeft de kleur ook al beter bij de erin jongen zit.

Kan het mis hebben hoor heb pas net rode kanaries erbij.

Miss dat iemand anders het zeker weet

Opmerking

Je moet al voor de rui beginnen met kleuren,anders wordt de vogel gevlekt.Als je tt wilt spelen moet je continu bijkleuren als je ze gewoon in de voliere hebt vliegen en je stoort je niet aan een oranje vlekje zou ik ze alleen voor de rui kleuren en voor de broedperiode rood eivoer voor de eventuele jongen.
                groeten eddie

Opmerking

Hallo,

Goede avond Succes maxi rood moet je tien dagen voor dat je het eerste ei verwacht geven en wel 4 gram per kilo eivoer. doe dit niet door het water want dat wordt een grote bende. Je blijft dit elke dag voeren tot de rui voorbij is.
                  Hierna beperk je het tot 2 keer per week. Na de laatste show stop je minimaal 1 maand tot je weer wil kweken. Succes ermee

Opmerking

Oke bedankt en ja door het water had ik het.
                    Maar ik ga het maar door het voer doen zoals je zegt alles zat eronder toen ik thuiskwam

Opmerking

Nog een vraagje wat voor combi krijg je eigenlijk als je een wit reccesief kanarie met een rode kanarie kruist???

ben daar wel benieuwd naar.

Opmerking

Volgens mij is dat dezelfde vererving als wit rec. x geel.
                        waarbij de combinatie geel vaker gebruikt wordt.

Recessief wit x rood

Zonen: rood / recessief wit

Dochter :rood / recessief wit

maar zie het nu niet zo van deze krusing je witten worden niet beter
                        en de rode ook niet.

mvg

Opmerking

Dankje

Was benieuwd wat daar uitkwam

Opmerking

Hallo Flugel

voor de tentoonstelling en na de rui moet je goed op de kleur van je vogels letten.
                            in die tijd moet je minder gaan geven dan in de rui maar als je het te snel afbouwt worden de vogels niet rood genoeg.
                            de reden dat je het hele jaardoor moet voeren is omdat er veren uitvallen en je de nieuwe veren ook rood wil hebben.

maar je heb die rode toch ook bij een kweker gekocht? waarom zou je niet hetzelfde voeren als de vorige eigenaar deed?

gr Ben
                            Groeten, Ben

Opmerking

Hoi Flugel

Hallo,

Ik voer zelf Bogena intensief dit geef ik het hele jaar door de vogels voor de TT krijgen het ook door het water (want drinken doen ze allemaal) .
                              Met het begin van de kweek geef ik met het in de broedkooi zetten van de koppels meteen rood eivoer dat moet al in het ei zitten van wege de vlugelpennen die kleuren dan goed door.
                              En ik geef het dubbele van wat er op de verpakking staat.

Gr Rooie Theo

Opmerking

Working...
                              X