Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• paring

kan iemand mij vertellen hoe ongeveer de paring bij een kanarie gaat ,en als dit gebeurd is hoelang het ongeveer duurt voor haar eerste ei gelegd wordt.

oke maar nu heb ik vanaf afgelopen maandag (9-2)een man bij een pop gezet, vandaag woensdag zijn ze druk bezig een nest te maken de man en pop, maar is de kans groot dat er nu een paring plaats vindt en wanneer kan ik de man weer weg halen bij de pop, ben echt nog een groentje op dit gebied(de man zit wel al een week of 4 bij 15 uur licht)

Erik

Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
    kan iemand mij vertellen hoe ongeveer de paring bij een kanarie gaat ,en als dit gebeurd is hoelang het ongeveer duurt voor haar eerste ei gelegd wordt.

Erik
    4 tot 5 dagen

Opmerking

kus

Beste kanarievriend, de paring of het treden, wordt ook wel de kus der cloaca's genoemd. Groet. Adrie Jonkers.

Opmerking

oke maar nu heb ik vanaf afgelopen maandag (9-2)een man bij een pop gezet, vandaag woensdag zijn ze druk bezig een nest te maken de man en pop, maar is de kans groot dat er nu een paring plaats vindt en wanneer kan ik de man weer weg halen bij de pop, ben echt nog een groentje op dit gebied

Opmerking

wil je de man weg halen voor een volgende pop?
          anders kun je de man er gewoon bijlaten, eventueel haal je hem bij 3e ei weg.
          ik doe aan wisselbroed en vaak gebeurt de daad al terwijl ik er nog bij ben, haal de man er dan altijd meteen weer uit en na 2 dagen mag ie weer en eventueel 2 dagen erna weer.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door krien
            wil je de man weg halen voor een volgende pop?
            anders kun je de man er gewoon bijlaten, eventueel haal je hem bij 3e ei weg.
            ik doe aan wisselbroed en vaak gebeurt de daad al terwijl ik er nog bij ben, haal de man er dan altijd meteen weer uit en na 2 dagen mag ie weer en eventueel 2 dagen erna weer.

dit treden is dit seconden werk of duurt het langer?

Opmerking

Seconden inderdaad

Je kunt het mannetje gewoon bij de pop laten, volgens mij helpen kanariemannen ook bij het voeren van de jongen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
                dit treden is dit seconden werk of duurt het langer?
                dit treden bij kanaries kan dit ook als de pop in het nest ligt ,want mijn man zat namelijk op de rug van de pop en hield haar bij haar kopje vast??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door krien
                  Uit interesse: na die 2 dagen weer bij dezelfde pop, of bij een nieuwe. Ik heb geloof ik ook eens gelezen dat getrainde mannen 3 tot 5 poppen per dag konden bevruchten.

@kanarievriend: Ik zou de man er ook echt bij laten als je geen andere popjes hebt!
                  M.v.g.
                  Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Bij diezelfde Jeroen, ik zet tegenwoordig 1 man op hooguit 3 poppen, vroeger tot 5 poppen, ik ken verhalen van vroeger dat 1 man op 40! poppen werd gedaan.

Opmerking

Working...
                    X