Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bij elkaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bij elkaar

Ik heb een voliere van 7 m bij 3 met daarin 2 kanaries 2 vinken 6 japanse meeuwen en 4 goldamandines. Mijn vraag is of ik ook 2 grasparkieten erbij kan zetten. Nu zit er een raam tussen de 2 parkieten en de voliere, maar ze willen graag bij ook in de volliere, kan dat. gr Yvonne

hey het zou opzich wel kunnen maar of het verstndig is?
    ik denk persoonlijk dat je het het beste zo kunt laten. al heb ik zelf wel valkjes en grasparkieten bij zebrabinken inzetten maar volgens mij is dit ook een uitzondering. ik heb verder alle tropisch vogelks gewoon in een aparte voliere.

Opmerking

Men zegt dat het geen goed idee is, omdat grasparkieten agressief kunnen zijn tegen de kleinere vogeltjes en ze ernstig kunnen verwonden!!

Bij ons gaat het (tot nu toe) goed, maar we hebben maar 2 gouldamadines en 2 grasparkietjes in een voliere van 2 x 3 meter met binnenhok. Daar zitten ze vanaf september ongeveer samen in.
      Ons grasparkietpopje is nog jong (van afgelopen zomer) en die wil soms nog wel een beetje etteren (goulds en grasparkietman van hun plek afjagen), maar omdat er veel ruimte is en de vogels zelf heel goed doorhebben wie het sterkste is, zijn er tot nu toe geen ongelukken gebeurd. Ons grasparkietmannetje doet geen vlieg kwaad. Het gouldvrouwtje hebben we hem zelfs bij het voer weg zien jagen (hij zat te eten, gouldje kwam naast hem zitten en tikte hem op de rug, zo van "he, ga eens aan de kant" en toen ging grote grasparkietman voor haar weg! )

Als je het wilt doen, zou ik in ieder geval wel zorgen dat er op verschillende plaatsen voerbakjes hangen. Wij hebben 2 voerbakken ruim een meter uit elkaar hangen en in een andere hoek hangt trosgierst en ander lekkers.

In het broedseizoen gaan we misschien de grasparkietjes toch apart zetten, omdat ze dan wat driftiger kunnen worden en we willen eigenlijk wel proberen om te kweken met onze goulds.

Dus je zult even moeten afwegen wat je belangrijker vindt: de grasparkietjes een ruime voliere gunnen (met de kans op verwondingen van je andere vogeltjes) of je kleine vogeltjes veilig houden (en je grasparkietjes een wat kleiner hok laten houden).

Opmerking

bij elkaar

Dank je wel voor je advies, maar dan hou ik ze beter apart, want het parkieten vrouwtje is vel. De parkieten man is inderdaad ook rustig. Het klinkt wel heel leuk dat je ze bij elkaar hebt. De parkieten hou ik wel los en apart in de kamer. gr Yvonne

Opmerking

3 vragen over dwergkwartels

Ik heb een koppel chinese dwergkwartels. Het vrouwtje is kaal op haar buik en meer plekken. Is dat een ziekte. Verder heb ik een vraag over ze ligt nu op eieren, maar ik wil geen jonkies. Ik heb namaak eieren. IS het een idee om de eieren te wisselen voor namaak en hoe lang moet ik haar daarop laten nestelen. Of is het beter de eieren steeds weg te halen.\
          Mijn laatste vraag is over de levende meelwormen daar zijn ze gek op, maar nu zegt mijn broer dat ik de meelwormen moet doodmaken voordat ik ze geef, anders kunnen ze van binnen gaan aanvreten. Is dat zo?
          Deze vragen heb ik niet op het forum kunnen vinden
          Bedankt en groetjes Yvonne

Opmerking

Vraag 1 = Rui of een te felle haan.

Vraag 2 = Weghalen die eieren, waarom laten broeden, kost alleen maar kracht en energie voor de hen.

Vraag 3 = Meelwormen hoef je niet te knippen(doden) voor kwartels.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Meelwormen doodmaken /knippen ,,hoeft alleen maar bij jonge kwartel kuikens.
              De maagsappen van deze kleine beestjes zijn dan nog niet sterk genoeg om een meelworm snel te doden ,en dan kan een levende worm het kuikentje van binnen beschadigen.

Opmerking

Working...
              X