Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop die niet of heel weinig voert

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pop die niet of heel weinig voert

goede morgen
    ik heb een koppel glosters zitten de pop voert heel weinig de jongen zijn 8 dagen oud leven nog wel maar zijn er klein
    de man voert beter kan ik de pop weghalen en de man alleen laten met de jongen of kan ik ze bij voeren maar als ik ze bij voer loop ik dan niet de kans dat de jongen volgend jaar als ze zelf een nest hebben ook niet gaan voeren
    graag jullie reactie

mvg petra

Oorspronkelijk geplaatst door petra van doorn Bekijk Bericht
    goede morgen
    ik heb een koppel glosters zitten de pop voert heel weinig de jongen zijn 8 dagen oud leven nog wel maar zijn er klein
    de man voert beter kan ik de pop weghalen en de man alleen laten met de jongen of kan ik ze bij voeren maar als ik ze bij voer loop ik dan niet de kans dat de jongen volgend jaar als ze zelf een nest hebben ook niet gaan voeren
    graag jullie reactie

mvg petra
    Als de pop niet lelijk doet naar de jongen, waarom zou je haar dan bij haar jongen weghalen?

Alle beetjes die zij voert scheelt de man.

Is het de pop haar eerste nest? Is de pop nog erg jong?
    Hoe zie jij of de pop weinig voert? Misschien hebben de vogels het zo geregeld en sperren de jongen niet zo vaak, misschien is er wat mis met het nest, misschien zitten de jongen wat te koud en groeien ze daarom minder vlot. Er kunnen zoveel oorzaken zijn waardoor jongen klein zijn. Heb je van dit koppel vaker nesten gehad en waren die jongen met 8 dagen groter?

Ik zou de pop er gewoon bij laten en de natuur de natuur laten zijn. Zelf gaan prutsen aan zulke kleine vogeltjes zou ik niet doen met voeren. Laat de moeder zelf leren hoe het moet.

Wij hebben geen kanaries maar heb je wel het goede voer wat jongen nodig hebben met eiwitten enzo om goed te kunnen groeien?

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Wat voer jij?

Opmerking

de pop is van 2013 en de man ook
        ik voer ze eivoer met couscous van een goed merk
        vorig jaar niet gebroeit met deze pop
        het is 18 graden op de kamer
        ze zitten ook binnen
        de vogels zijn 1 januarie geboren maar ze hebben de grote van 4 dagen de kroppen zitten bijna niet vol
        mvg petra
        Last edited by petra van doorn; 08-01-2015, 14:49.

Opmerking

Wat ik begrijp dus het eerste nest van dit koppel.
          Ik zou ze hun gang laten gaan en gewoon afwachten of de jongen goed gaan en op stok komen.
          Ik weet niet wat kanaries moeten hebben aan voer, maar daar kan een ander je wel mee helpen.

Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

je zou er wat pinkys kunnen bijvoeren , eten ze deze niet dan doormidden knippen en over het eivoer strooien.

Opmerking

beste Petra.

ik zelf kweek met kanarie's en gaat tot nu toe prima . in de kweek ben wel beginner hoor .

wat je kan doen als de jongen niet groeien of weinig .
              is een ei koken en dan er wat door het eivoer geven .
              100 gram eivoer 1 gekookt ei .
              voor 1 koppeltje is dit 10 gram eivoer en een 5 de deel van gekookt ei .

ik geef dit samen met vitaminen preparaat voor kanaries en ik moet zeggen bij zitten ze op 16 graden en groeien wel uitstekend .
              bij een lucht vochtigheid van 65 % en geef om de drie dagen badje ivm dat de pop het nest zelf vochtig kan houden.wat weer goed is voor pen en veer vorming

hopelijk komt het goed met de vogels
              ps eieren zitten ook vitaminen mineralen en eiwitten in die de vogels wel extra nodig hebben

mvg rudyp

Opmerking

inderdaad, een gekookt eitje ( min. 10 minuten gekookt) door het eivoer, doet soms "wonderen"
                www.fretteren.eu

Opmerking

Bijvoeren kan nooit kwaad maar zou niet nodig moeten zijn.

Wat jongen de eerste 5 dagen in het nest meemaken slaan ze op, dit heet imprint. Als je moet kiezen tussen ze in leven houden met een enkele keer bijspuiten of ze dood laten gaan ligt de keuze voor de hand.

Persoonlijk voer ik niet bij omdat mijn ervaring is dat ze het toch niet redden of dat ze blijven kwakkelen.

Ze hebben nu immers al teveel klappen gehad. Ze horen zo hard te groeien dan de 5e dag de laatste zou moeten zijn dat ze te ringen zijn, is mijn mening.
                  http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Wat voor voer zou je kunnen gebruiken om bij te voeren dan? Want ik wil met mijn parijse frise gaan kweken maar de kweker waar wij ze vandaan hebben voert sommige jongen altijd bij in hun nest. En dat wil ik graag ook gaan doen.
                    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                    Vergeet niet te kijken op mijn site!
                    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

beste bird breeder

zelf kies ik er voor om de natuur zijn gang telaten gaan en voer beslist niet bij .
                      ik wil nl gezonde sterke vogels kweken die wel tegen een stootje kunnen en met bij voeren worden de vogels er niet sterker op en dan krijg je een zwakkere vogel die sneller dan de rest ziek wordt en dit is slecht voor het bio ritme systeem bij de vogels .wat als resultaat kan geven vogels met chronise aan doeningen .en dus hun hele leven blijven kwakkelen .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                        Wat voor voer zou je kunnen gebruiken om bij te voeren dan? Want ik wil met mijn parijse frise gaan kweken maar de kweker waar wij ze vandaan hebben voert sommige jongen altijd bij in hun nest. En dat wil ik graag ook gaan doen.
                        dan is er bij deze kweker wat mis gegaan, bij het uitzoeken van de kweekvogels, poppen en mannen die niet voeren worden uitgesloten van de kweek.

zo voorkom je al veel problemen met het niet willen voeren van de jongen.

je begint een nieuw bestand met goed voerende ouders, die goed broeden, mooie nesten bouwen, voldoende eieren leggen.
                        daarna postuur en kleur uitzoeken.
                        www.fretteren.eu

Opmerking

kijk eens in de bekjes van de jonge vogels als ze nog leven welke kleur heeft deze .

rood is goed

alle andere kleuren is fout of vitaminen tekort of ja bloedluis .
                          zijn de nesten schoon etc eerst het probleem maar eens zoeken .

Opmerking

Haha nee hij voert de jongen alleen bij als dat nodig is, meestal is dat niet zo, maar soms kan een klein jong wel wat meer gebruiken dan zijn 3 grote broers/zussen. Vindt het namelijk ook lullig om een vogel zomaar dood te laten gaan. Dan kun je net zo goed meteen de jongste vogels uit het nest halen en niet meer voeren vindt ik.
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

beste birdbreeder

oke op die manier maar het zou normaal zijn als het kleinste jong nog een inhaal race maakt hoor

in de natuur komen de eitjes dag na dag uit en de jongste halen de achterstand in dit omdat de pop extra hormonen mee geeft aan de eitjes die later gelegd worden .
                              steeds een beetje meer waardoor de vogels eigenlijk bijna gelijk tijdig het nest verlaten.
                              dus blijf waakzaam en allert mocht het de ouder vogels niet lukken de dit jong groot tekrijgen '.
                              maaar een nestje van drie is ook super gaaf toch .(mocht het kleintje het niet halen)

veel plezier met de jonge vogels

gr rudyp

Opmerking

Working...
                              X