Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 of 2 zangkanaries in een kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 1 of 2 zangkanaries in een kooi

Hoi,
    Ik heb in het verleden een kleurkanarie-man gehad in zijn eentje. Hij wilde nooit uit de kooi, en reageerde dikwijls op wat ik deed. Soms leek het zelfs of die mijn stemming aanvoelde(verwacht ik eerder bij parkietachtige). Ik heb zebravinken, het zijn gezellige vogeltjes. Om een kanarie alleen te houden stuit me nu tegen de borst. Mede oorzaak: Ik heb hem tijdelijk bij de zebravinken in de kooi gehad. Het was duidelijk dat die hun contact zocht hij bleef fluiten. (uiteindelijk uit de kooi gehaald omdat het niet ging qua zebra-mentaliteit).

Ik hield mijn kanarie alleen op het advies van de kweker, die ook de verkoper in de dierenwinkel was. 2kanaries samen in een kooi die fluiten niet zei hij.

Vragen
    * 1 of 2 zangkanaries in een kooi van 60x33x60. De kooi komt in de huiskamer te zijn op een paar meter van mijn zebravinken.
    * Ik heb gelezen als je geen nestje in de kooi hangt, gaat het vrouwtje niet broeden. Is dit waar, en zoja krijgt ze dan geen legnood ?
    * Bij 2, hoe kom je aan een pop, via een kweker? Dierenwinkels verkopen alleen mannetjes.
    * Ik overweeg marktplaats. Hoe is jullie mening daarover anders kan het alleen via een vogelvereniging en dan voel ik me gedwongen de vogel te nemen. Dat heb ik niet op marktplaats, of bv bij een dierenwinkel.
    * Een vogel die buiten zit, moet wennen aan de binnentemperatuur lijkt mij hoe doe je dat ?
    Tot slot: Wat is de beste periode om de kanarie( s) te kopen. Ik heb gelezen voorjaar of september.

Ik zoek een gezellig fluitende kanarie, waarmee je "contact"hebt. Ik weet uiteraard dat contact een groot woord is.

alvast bedankt!

Zonder verdere uitleg antwoord op een lang verhaal: 1

Opmerking

1 Kanarie per kooi en voor het fluiten neem je een waterslager.
      Een pop zonder nest zal zijn eieren gewoon op de grond leggen.
      Liefs geen te grote temperatuur verschillen,dus langzaam laten wennen.Ook bij dierspeciaalzaken zijn wel popjes te krijgen maar als je wilt dat ze fluiten moet je een man nemen.

m.v.g.Jan

Opmerking

Working...
      X