Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat te doen tusse meerdere TT zodat de vogels niet in de rui vallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat te doen tusse meerdere TT zodat de vogels niet in de rui vallen

Hallo
    Mijn vraag is wat moet ik doen zodat mijn vogels niet in de rui vallen tussen meerdere Tentoonstellingen.
    Ik speel meerdere tentoonstellingen mee in de omtrek, maar mijn vogels vallen vlug in de rui.
    Wat kan ik hier aan verhelpen.
    MVG Willem.

Kan je volgens mij niets aan doen, het feit dat de vogels te maken hebben gehad met verplaatsing, temperatuurschommelingen, verandering van lichturen, andere voer enz.

Is het moeilijk om de eventuele rui tegen te gaan.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Willem,
      Wanneer u op het forum zoekt op uienwater komt u een aantal berichten van mensen tegen die dit, elk op hun eigen manier, toepassen.

Opmerking

Niet alle vogels op dezelfde tt's spelen en dus opsplitsen zou misschien schelen.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Ik ken er die gooien een doorgesneden ui in een emmer water en laten dit een half uur staan en vullen dan hun flesjes. dit geef je dan 4 dagen op rij.

De 2e methode is een uit grof snipperen en in ieder fontijn een stukje ui bij het water en zo aan de kooi hangen. dit doe je ook 4 dagen en ververs je na 2 dagen.

Persoonlijk ben ik het na mijn eerste show in Leuven vergeten en heb er nu 2 met wat kop rui zitten.
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Uienwater geven 4 dagen na de show, een uitje in stukken snijden die met warm water in je drinktuitjes
            en dat 4 dagen lang na de show en na 2 dagen vers water erop doen. In 30 jaar geen problemen me rui gehad op deze manier en vele shows gedraaid .

Opmerking

hallo
              als ik terug kom van de TT geef ik ze 5 dagen uien water tegen het ruien

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petra van doorn Bekijk Bericht
                hallo
                als ik terug kom van de TT geef ik ze 5 dagen uien water tegen het ruien
                Ze hebben het over 4 dagen he?

Opmerking

hallo allemaal .

je kan toch na het rui seizoen de vogels binnen zetten bij 16 tot 18 graden en zelf het licht opvoeren naar 16 uren dan gaan ze toch niet ruien . en vervoeren in kooi met kleed er om om teveel temp schommeling te voorkomen .

zou dit helpen zelf nog nooit mee gedaan met tentoonstellingen maar lijkt me een goede oplossing
                  want lijkt mij niet goed voor de vogels van warm naar koud en vice versa .

gr rudyp

Opmerking

Hoi Rudyp,

Het licht opvoeren tussen de tentoonstellingen is geen goede oplossing,als je met poppen speelt krijg je dat ze broedrijp worden en dan kun je op de show de kans lopen dat ze in het zaadbakje zitten en/of eieren gaan leggen.Grote temperatuur verschillen moet je altijd voorkomen.Ui water is een goede mogelijkheid.Maar meer factoren kunnen invloed hebben op plotselinge rui bv conditie.
                    Groet Jan.

Opmerking

beste jan

dank u voor de info hier kan ik wel wat mee idd met popjes en eitjes etc ff niet aan gedacht

Opmerking

Kijk eens in het blad Onze Vogels van deze maand, staat het heel duidelijk in.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

zag het gisteren avond ook, bij het nieuwe onderwerp vruchtbaarheid. hier staat letterlijk:

het voorkomen van de rui doen we door na deelname aan een vogelshow water te verstrekken waarin ook look voorkomt.
                          dit look kan bestaan uit uien of bijvoorbeeld een combinatie van ui/prei en knoflook. aan dit water dient tevens een (multi-) vitamine
                          preparaat en probiotica te zijn toegevoegd en het dient ten minste 5 dagen achtereen verstrekt te worden. liever te lang dan te kort.
                          groeten gijs

Opmerking

Working...
                          X