Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke kleur?
Collapse
X
-
Hallo Sharon,
Jouw kanarie lijkt me in mijn ogen een geel bonte kanarie te zijn met een paar stukjes groen. De verkleuring zou ik zelf verklaren met het feit dat sommige kleuren geel feller worden naarmate ze ouder worden, ook al waren deze er eerder niet. (Uit ervaring van grasparkieten worden deze kleur geel steeds feller en meer aanwezig op de vogel, uit met ervaring met kanaries blijkt dat ze over het algemeen wat feller geel van kleur worden. 'Ze moeten namelijk nog op kleur komen.' Het ziet er wel erg mooi uit!
Opmerking
-
Hoi Sharon.C
Ik vind het een erg mooie kanarie.
Waarschijnlijk zit die kleuren ergens in de voorouders. Dan komt het veel later weer terug.
Heb je hem buiten zitten of binnen?
Als je hem kwijt wil, dan neem ik hem graag over. Wat is je prijs?
Gr JohannMijn website:
www.kanarie.simpsite.nl
Opmerking
-
als je goed kijkt zie je toch wel al wat geel op het hoofd en een gele schijn in de schouderOorspronkelijk geplaatst door Sharon.C Bekijk BerichtDeze foto is enkele weken geleden genomen.
Hier was echter nog geen enkel geel veertje te bespeuren.

Opmerking
-
Klopt, ik heb het ook gezien toen ik deze foto later opnieuw bekeek. Het is het begin van wat nu dus die kleine gele plekjes zijn geworden. Hij is echt spierwit van kleur hoor, wit-bont geboren en pas weken later langzaam aan die gele plekjes beginnen krijgen.
Opmerking
-
Ik dank jullie allen voor de uitebreide reacties. Toch heb ik nog steeds mijn twijfels. De vogel is wit-bont geboren en het bont is echt wel 'zwart' en niet 'groen' zoals bij een geel bonte kanarie. Ik heb 2 van deze exemplaren uit 1 zelfde nestje, dus ik begin toch meer en meer te geloven dat het inderdaad een kleur is die ver uit de voorouders komt. Als jullie nog meningen en raadgevingen hebben lees ik het met alle plezier.
Opmerking
-
Ze zijn nog bezig met de rui. Ik geloof dat ze met het beginnen van de rui de plekjes begonnen te krijgen.Oorspronkelijk geplaatst door Senne M. Bekijk BerichtIk heb nog een vraagje Sharon. C
Hebben de vogel s waar je het over had al geruid ?
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking