Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ziektes voorkomen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ziektes voorkomen...

Hallo Omer,
    Op zich niets mis met wat je doet,een goed zaadmengsel,1x of 2x per week wat eivoer,grit altijd aanwezig in de kooi en af en toe wat appel,broccoli of witlof.
    Goed gewassen en drooggedept en met mate en evt wat multivitaminen door het water 1x per week of 2weken.

Alleen ben ik van mening dat kattegrit voor katten is en niet voor vogels,beter beuken houtsnippers fijn of vogelzand.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Soms begint hij vroeg tegen de avond een dutje te doen?is dit normaal?

Opmerking

Een volwassen vogel hoort als het nog licht is niet te slapen dus is er iets aan de hand. Maar kan goed de rui zijn hoor.

Als bodembedekker zou ik ook schelpenzand kopen met wat grit en maagkiezel.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel Bekijk Bericht
          Een volwassen vogel hoort als het nog licht is niet te slapen dus is er iets aan de hand. Maar kan goed de rui zijn hoor.

Als bodembedekker zou ik ook schelpenzand kopen met wat grit en maagkiezel.
          Wat kan ik daar tegen doen?Ik heb 2 bakjes met grit en maagkiezel aan de kooi.

Opmerking

Ik zie nu geen veren meer.ik heb hem een week wat ajuin gegeven.Heeft wel geholpen.:-)
            Wat ik ook vreemd vind is dat hij soms tegen de avond wil gaan slapen terwijl er nog zeker 2 uur is voor ik normaal het deken er over doe.Hij gaat aan het gritbakje zitten om daarna daar in slaap te vallen.Als ik hem uit de kooi laat,vliegt hij naar de spiegel en begint hij te krijsen.Heel raar.
            Wat mij opvalt is dat hij dit alleen doet als hij eivoer gekregen heeft.Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Opmerking

Niemand die dit herkent?

Opmerking

Hoeveel uur geef je de vogel licht?
                14 uur is voldoende.

Groeten Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86 Bekijk Bericht
                  Hoeveel uur geef je de vogel licht?
                  14 uur is voldoende.

Groeten Ben
                  Gewoon met het daglicht mee.Vb vandaag de deken er om 21h30 over en voor ik ga slapen doe ik het deken er af zodat hij s'morgens gewoon met ochtendlicht ontwaakt

Opmerking

Working...
                  X