Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de ronde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 2de ronde

hallo

ik heb voor eerst in de broedkooi een nestje van 2 jonge kanaries gekweeekt zijn al uit gevlogen en al nu gaat het popje opnieuw eieren leggen en broeden
    nu was mijn vraag kunnen de andere jongen eruit gehaald worden of is da nogal snel en op welke leeftijd (weken) alle jullie de jongen bij de ouders vandaan?

groeten eduard

Oorspronkelijk geplaatst door eddie-siiters
    hallo

de jongen zijn al uit gevlogen nu was mijn vraag kunnen de andere jongen eruit gehaald worden of is da nogal snel en op welke leeftijd (weken) alle jullie de jongen bij de ouders vandaan?
    als ze al uitgevlogen zijn dan is er geen probleem toch, ze kunnen dan normaal gezien voor hun zelf zorgen.
    koppel Diamantduifjes
    koppel Rijstvogels
    koppel Chinese dwerg kwartels
    koppel Japanse meeuwtjes

Ben 13 jaar.
    Thibault Lahousse

Opmerking

na ongeveer 25 dagen kan je ze weghalen als ik het goed heb, en even in de gaten houden als ze zelf goed eten.

succes

Opmerking

dankje voor de reacties:P

ga van het weekend alles proberen apart te zetten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eddie-siiters
          hallo

ik heb voor eerst in de broedkooi een nestje van 2 jonge kanaries gekweeekt zijn al uit gevlogen en al nu gaat het popje opnieuw eieren leggen en broeden
          nu was mijn vraag kunnen de andere jongen eruit gehaald worden of is da nogal snel en op welke leeftijd (weken) alle jullie de jongen bij de ouders vandaan?

groeten eduard
          De jongen moet je apart zetten met de man, die voert dan de jongen verder. De man moet er bij het opgroeien dan wel bijgezeten hebben. Als ze uitvliegen kunnen ze daarna zeker drie tot vier weken nog niet zelf eten!!
          Je kunt dat bespoedigen door wat (een nacht) geweekt zaad zoor het eivoer te mengen zodat het wat minder hard is.
          Zit er geen man bij dan laat je de jongen gewoon bij de pop tot duidelijk is dat ze zelf eten. Dat geeft vrijwel nooit problemen. Ze voert de jongen tussendoor nog wel en ze leren veel sneller zelf eten.

groet

rob

Opmerking

25 dagen is wel vroeg om zelf te laten eten... dat is nog net geen 4 weken.

ik doe normaal tegen de vijf weken.. Of je moet doen wat robbie zegt, ze met de man apart zetten als die er bij is geweest.

Opmerking

inmiddels de jongen apart gezet en eten goed zelf het ouder koppel maar uit elkaar gehaald want het jong heb 2 dagen geleefd en had een lege keel dus overleden rest van de eitjes waren onbevrucht nu de pop extra verwennen na dit verlies en veel krachtvoer geven

Opmerking

onbevruchte eitjes

Als in de tweede ronde veel eitjes onbevrucht zijn, komt dat vaak doordat de ouders te vet zijn. Ze zijn te vet doordat ze te veel eivoer hebben gegeten. In dit geval de pop extra veel eivoer geven gaat het probleem niet oplossen.

Het verlies -by the way- zit meer tussen onze oren dan bij die van de vogels.

Groet,

Rob.

Opmerking

ok bedankt voor de tip dus beste is gewoon alleen zaad voorlopig

Opmerking

Een kanarie gebruikt maar 1 gram eivoer per dag.
                    Beweging is belangrijk zodat de ouders niet vet worden.
                    Pop nu schraal houden ,normaal bij een dag of 28 is de cyclus rond .
                    Eieren komen dan weer bij sommige jongen apart houden ivm plukken.
                    Winterkweek na 5 weken het jong apart en voorjaarskweek kan het met 24 a 28 dagen makkelijk.
                    http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

Opmerking

1 gram maar

dan verwen ik ze hier een beetje te veel

ze krijgt ff paar dagen rantsoen (water, zaad en verse paardebloemen) voorlopig geen eivoer meer dan :P

Opmerking

Working...
                      X