Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking gerantsoeneerd voeren??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Werking gerantsoeneerd voeren??

Hoi ik heb thuis een 10 koppel kanaries die ik onbeperkt voer nu wil ik wel gerantsoeneerd voeren maar ik ben dan bang dat ze dan te weinig krijgen of toch weer teveel.
    Ik ben veel van huis dus kan ik niet de hele dag bij de kanaries zijn.
    Misschien aangeven in grammen per kanarie per dag?

Hoe doen jullie dat?

Mvg Henk

heb ooit ergens gehoord 1 eetlepel voer per vogel per dag.

je kan het beste beginnen met iets meer en blijven kijken hoeveel voer er over blijft. dit doe je zo lang tot dat alles op is.

Opmerking

bij kanaries word er 5 gram zaad per dag gerekend.

Opmerking

Over het algemeen wordt uitgegaan van 5 gram per vogel,dit is in principe genoeg.
        Daar komt dan nog je ei en groenvoer/ fruit bij.
        Ik gebruik een koffie maatschepje maar daar zijn ook verschillende maten in en mijn vogels zitten over het algemeen per koppel gehuisvest,in de voliere voer ik meer omdat dit lastiger te controleren is en ik ook niet wil dat ze zonder zitten.

Doe dan meestal 3 schepjes meer dan dat er vogels in vliegen en dit werkt voor mij goed.
        Er niet zoveel dat ik weggooi maar ook niet zo dat ze zonder zitten,ik ben ook niet altijd op dezelfde tijd thuis,kan om 18.00 zijn maar ook om 20.00, en ik wil geen uitgehongerde vogels.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Ik vind dit best een lastig iets, zeker in een voliere met heel wat vogels. Mochten de snelle rakkers als eerste wat meer eten dan hebben waarschijnlijk de laatste niets, of zie ik dit verkeerd? Ik heb mijn voerfles altijd max gevuld maar dit kost natuurlijk onnodig veel voer.

Opmerking

In een volaire lijkt mij haast niet mogelijk dit te doen, er zijn dan altijd vogel die te weinig krijgen. Ik heb 10 koppeltjes zitten en zorg altijd voor voldoende voer, door de ruimte worden de vogels volgens mij niet te dik. Dit is tenminsten mijn ervaring!

Opmerking

in de buitenren heb ik gewoon een voer cilo hangen... werkt perfect

Opmerking

Gerantsoeneerd voeren in een grote voliere zou imo ook niet te doen zijn omdat je ook altijd (ervan uitgaande dat het een buitenvoliere is) te maken hebt met kou, meer vliegen, meer vogels/veelvraten. Ik denk dat er heel snel dan te weinig gevoerd wordt waardoor je je vogels te kort doet.
                En dat voor max een euro per week wat je uitspaart? Ik zou zeggen, NIET DOEN. Gewoon voeren wat je wil voeren, voersilo, schaal met voer erbij. Wat trosgierst. En dan is het maar zo dat er wat weggegooid wordt met het schoonmaken van de voliere.

Ikzelf merk dat vogels heel goed weten wat ze nodigi hebben. Ze eten echt niet alleen maar trosgierst want er zijn periodes dat ze het trosgierst amper eten. Maar met kouder weer eten ze bv wel heel graag trosgierst en in de tijd van jongen ook. Zo ook met eivoer en insectenpate, sommige periodes is het steeds schoon leeg en andere periodes raken ze het niet aan en kan ik het weggooien. Maar, ik doe dat graag. WIj zetten ze in een ruimte en wij horen het hen naar de zin te maken. uiteraard op een gezonde en zo goed mogelijke manier.

Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bartels
                  Hoi ik heb thuis een 10 koppel kanaries die ik onbeperkt voer nu wil ik wel gerantsoeneerd voeren maar ik ben dan bang dat ze dan te weinig krijgen of toch weer teveel.
                  Ik ben veel van huis dus kan ik niet de hele dag bij de kanaries zijn.
                  Misschien aangeven in grammen per kanarie per dag?

Hoe doen jullie dat?

Mvg Henk
                  Ik neem aan,dat de kanaries binnen zitten, Henk.
                  Dan moet je rekenen op 4 gram per vogel.
                  Buiten reken ik met 5 gram.
                  Restanten worden door mij weggegooid.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                  X