Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mengeling kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mengeling kanaries

Hallo vogelvrienden in de zoekfunctie vond ik niets dus lanceer hier mijn vraag.Zijn er liefhebbers die lypochroom en agaat geel kanaries kweken zo ja welke voer mengeling is het beste?
    Hoor van verschillende kanten het voer zonder raapzaad.
    Dus kleurenmengeling zonder raapzaad.
    Pas was ik ook bij een liefhebber die gaf die vogels postuurzaad.
    Nu heb ik pas een zak aangeschaft want wist ik veel euromengeling van teurlings is een mooi voor maar veel te veel donkere zaden waar kanarie te veel van gaan kleuren.Teveel raap en koolzaad dus.
    Weet ook dat je tijdens de kweek de eerste 6 weken geen raapzaad moet geven aan de jongen anders word de tekening te donker of nog erger nog oranje.
    Wie kan mij overtuigen waarom en welke mengeling goed is voor de voorgenoemde mozaieken.
    Bedankt.
    http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

Dag Norrie,

Volgens mij is de invloed van raapzaad op de kleur maar heel beperkt, zelf kweek ik agaat rood mozaiek mijn vader roodwit mozaiek en beide geven wij standaard eivoer dus geen bianaco, wij voeren ook spirulina , wij geven ook kiemzaad tijdens de kweek met raapzaad en we hebben nooit opmerkingen gehad over het te geel doorslaan van de vleugels o.i.d.

Een paar wijze oude kwekers vertelden mij dat raapzaad het 'brood' van de kanarie is !

goed selecteren op de juiste kleur is belangrijker vindt ik. Teurlings vindt ik wel een top voer wij voeren het al jaren en over het algemeen met goede kweek resultaten en weinig uitval.

zelf geef ik nu 215 maar teurlings heeft ook een mengeling zonder raap dat is 216.

Maar wellicht zijn er liefhebbers die er anders over denken.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
      Dag Norrie,

Volgens mij is de invloed van raapzaad op de kleur maar heel beperkt, zelf kweek ik agaat rood mozaiek mijn vader roodwit mozaiek en beide geven wij standaard eivoer dus geen bianaco, wij voeren ook spirulina , wij geven ook kiemzaad tijdens de kweek met raapzaad en we hebben nooit opmerkingen gehad over het te geel doorslaan van de vleugels o.i.d.

Een paar wijze oude kwekers vertelden mij dat raapzaad het 'brood' van de kanarie is !

goed selecteren op de juiste kleur is belangrijker vindt ik. Teurlings vindt ik wel een top voer wij voeren het al jaren en over het algemeen met goede kweek resultaten en weinig uitval.

zelf geef ik nu 215 maar teurlings heeft ook een mengeling zonder raap dat is 216.

mvg,

HJ de Graaf

Heel erg bedankt voor je antwoord.
      Ik hoorde met voeren met veel raapzaad dat geel wel doorslaat naar oranje.

MVG Ron

Opmerking

lypochroom

lypochroom wat zijn dit voor kanarie's ?

als ik het google kom ik mozaieken , zalm kanaries ,geel -rood intensief ...

enz tegen allemaal andere kleuren .
        MVG senne
        16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door senne
          lypochroom wat zijn dit voor kanarie's ?

als ik het google kom ik mozaieken , zalm kanaries ,geel -rood intensief ...

enz tegen allemaal andere kleuren .
          Lypochroom is gewoon wit

Opmerking

lipo

Lipochroomkanaries zijn alle kanaries zonder melanine. Dus; kleurkanaries zonder pigmentstreepjes op de rug.

Wit
            Witdominant

Geelintensief
            Geelschimmel
            Geelmozaïek type 1
            Geelmozaïek type 2

Vanzelfsprekend ook in rood, in ivoor, met witte pennen en/of roodoog leverbaar.

Groet,

Rob.

Opmerking

mengeling kanarie`s

Oorspronkelijk geplaatst door norrie
              Heel erg bedankt voor je antwoord.
              Ik hoorde met voeren met veel raapzaad dat geel wel doorslaat naar oranje.

MVG Ron
              De vraag was toch bij agaat geel mozaïek , en niet bij de rood mozaiek .
              Ik gebruik geen raapzaad bij mijn satinet geel mozaïek en isabel geel mozaïek , en wel om geen warme kleur te krijgen .
              En ik maak zelf mijn eivoer .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdPoll
                De vraag was toch bij agaat geel mozaïek , en niet bij de rood mozaiek .
                Ik gebruik geen raapzaad bij mijn satinet geel mozaïek en isabel geel mozaïek , en wel om geen warme kleur te krijgen .
                En ik maak zelf mijn eivoer .
                Sorry is zo natuurlijk foutje van mij.
                Rood zonder kleurstof slaat naar oranje

Opmerking

Dag Norrie,

mvg,

HJ de Graaf
                  HJ de Graaf,

wil even terug komen op de maria distel wat is hier belang van, aangezien het topic is gesloten,
                  ben zelf van plan om dit te geven aan mijn mozaïeken,

gr jan

Opmerking

Goedenavond,

Mariadistel gaat hier gemalen gemengd door het eivoer vanwege de gunstige werking voor de lever. Aangezien ik mijn roodfactorige vogels kunstmatig bijkleur en men vaak aangeeft dat dit niet goed voor de lever schijnt te zijn ben ik begonnen met mariadistel, ik maal 100 gram maria distel en meng dit op 1 kilo droog eivoer.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

Goedenavond,

Mariadistel gaat hier gemalen gemengd door het eivoer vanwege de gunstige werking voor de lever. Aangezien ik mijn roodfactorige vogels kunstmatig bijkleur en men vaak aangeeft dat dit niet goed voor de lever schijnt te zijn ben ik begonnen met mariadistel, ik maal 100 gram maria distel en meng dit op 1 kilo droog eivoer.

mvg,

HJ de Graaf
                      hoi,
                      na even te googlen, zou dit ook mogelijk zijn om dit vloeibaar te geven .. zo niet waar kan je die zaden verkrijgen, aangezien de gezondheid vooraan staat ondanks onze wensen,

gr jan

Opmerking

Working...
                      X