Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie ringen

Hallo kanarie kwekers, ook ik heb een probleem ondanks mij 40 jaar ervaring. Vorige week kanaries geringd, en wat ik nog nooit mee gemaakt heb, is het volgende, de ouders kiepen ze zo het nest weer uit, met ring en al,weer terug gelegd, maar niets hielp, ik heb ze voor dood opgeraapt, maar onder de warmtelamp kwamen ze toch weer tot leven,
    Wat ik gedaan heb is het volgende de ringen zijn dit jaar zwart dus dat was het probleem niet, de man er bij weggehaald, want die kan wel eens over actief zijn, maar dat hielp ook niet, teneinde raad heb ik na 1 dag de ringen met veel pijn en moeite heel voorzichtig er weer afgehaald, een heel secuur werkje omdat zonder beschadigingen te doen. Jammer van het mooie nestje Timbrado,s

Oorspronkelijk geplaatst door konnet
    Hallo kanarie kwekers, ook ik heb een probleem ondanks mij 40 jaar ervaring. Vorige week kanaries geringd, en wat ik nog nooit mee gemaakt heb, is het volgende, de ouders kiepen ze zo het nest weer uit, met ring en al,weer terug gelegd, maar niets hielp, ik heb ze voor dood opgeraapt, maar onder de warmtelamp kwamen ze toch weer tot leven,
    Wat ik gedaan heb is het volgende de ringen zijn dit jaar zwart dus dat was het probleem niet, de man er bij weggehaald, want die kan wel eens over actief zijn, maar dat hielp ook niet, teneinde raad heb ik na 1 dag de ringen met veel pijn en moeite heel voorzichtig er weer afgehaald, een heel secuur werkje omdat zonder beschadigingen te doen. Jammer van het mooie nestje Timbrado,s
    Hallo,
    een stukje fietsventiel-slang tijdelijk om de ring doen wil nog wel eens helpen.
    Mvg Theo
    -----------
    kijk ook hier eens : www.europese-cultuurvogels.nl

Opmerking

Hallo Theo

Bedankt, had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker proberen als het zich weer voordoet.

Opmerking

40 jaar ervaring en dan daar nog nooit van gehoord wat grappig.

Ik denk dat hoef ik niet te vertellen aan hem, dat trucje kent hij wel.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

En niet te vergeten de mest van de jonge open smeren op het nest zodat de pop het nest niet meer kan schoonhouden en ze laten de jongen gerust!

Opmerking

Working...
          X