Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie jong voert moeder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie jong voert moeder

Sinds kort kweken wij of beter gezegd mijn vrouw gloster kanaries. Voor haar de eerste keer en wat mij betreft na jaren ook weer in deze tak van vogels. Maar meer als ondersteuning.
    Vroeger heb ik wel de nodige kanaries gekweekt en dat ook kunnen volgen. Maar wat ik vandaag gezien heb verraste mij wel.
    Een koppel heeft nog een bijna zelfstandig jong bij hun zitten. Eet wel al behoorlijk zelfstandig maar wordt ook nog gevoerd.
    Wat schets onze verbazing vandaag, het jong wordt door de man gevoerd en gaat daarna naar de pop die op het nest zat. Daar ging het jong in alle rust de pop voeren. Toen deze gevoerd was ging zij weer haar pas uitgekomen jongen voeren. Normaal zou je verwachten dat de man het jong weg zou gaan jagen. Maar hier is helemaal niets te zien van wat voor agressie dan ook. Hij vind het heel gewoon om het jong te voeren en deze voert weer om zijn beurt dus de pop.
    Mijn vraag, gebeurt dit wel vaker of is dat meer een uitzondering?
    Jo

jo . .

laat eens raden, is dit een 1 April mop? zoja, even lachen. ha, ha, ha, ha, ha, ha. oef kom niet meer bij.

Echt?
    Dan ben je te vroeg maat

Sorry, ik kan me dat niet voorstellen.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Ik heb wel ooit gehoord dat jonge vogels helpen bij het voeren van de nieuwe jongen, maar dat dit kanaries waren dat heb ik nog nooit gehoord.
      Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Och, waarom zou het niet? Ik weet niet of het jong een pop is... dan zou het makkelijker door de vader geaccepteerd kunnen worden.... je ziet wel raardere dingen in de dierenwereld, denk ik.

En als het een 1 april grap zou zijn... dan snap ik de grap niet.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          jo . .

laat eens raden, is dit een 1 April mop? zoja, even lachen. ha, ha, ha, ha, ha, ha. oef kom niet meer bij.

Echt?
          Dan ben je te vroeg maat

Sorry, ik kan me dat niet voorstellen.
          Henk wat bedoel je met tevroeg? Feit 1, jong zo goed als zelfstandig en 3 andere liggen een paar dagen achter. Maar... wel verstaan. Dit gaat om warm broed. Dus niet buiten. Als je in de buurt zou wonen ben je van harte welkom om te komen kijken hoor. Momenteel hebben wij in totaal zeker 15 jongen en 31 maart moeten er nog een viertal uitkomen.
          Maar afgezien dat je denkt dat het een april mop is wat niet zo is want het is ook nog geen 1 april heeft men zoiets al meegemaakt dat een jong de moeder voert en deze vervolgens de pas uitgekomen jongen?
          Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
            Ik heb wel ooit gehoord dat jonge vogels helpen bij het voeren van de nieuwe jongen, maar dat dit kanaries waren dat heb ik nog nooit gehoord.
            Ik heb het wel al meegemaakt twee jaar geleden dat een vinkman meehielp jonge barmsijzen te voeren en dit vond ik al merkwaardig maar waar. Bij kanaries had ik de ervaring de jongen eruit als de nieuwe uitkomen. Nu is dit 1 jong maar toch. En neen het is geen april mop.
            Jo

Opmerking

Ik weet wel dat een vriendin van me de zebravinken maar door liet leggen en dat de jongen de nieuwe eitjes van pa en ma uitbroedden.

Uiteraard heb ik er wel wat van gezegd.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                Ik heb het wel al meegemaakt twee jaar geleden dat een vinkman meehielp jonge barmsijzen te voeren en dit vond ik al merkwaardig maar waar. Bij kanaries had ik de ervaring de jongen eruit als de nieuwe uitkomen. Nu is dit 1 jong maar toch. En neen het is geen april mop.
                O, in dat geval sorry excuus, maar kon mij dat gewoon niet voorstellen.

Wel bijzonder dan
                Maak anders eens zo'n filmpje
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

Iemand anders nog een soortelijke ervaring?
                  Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                    Iemand anders nog een soortelijke ervaring?
                    weet alleen dat waterhoentjes dit ook doen .die helpen mee de jonge uit het andere nest groot te brengen .

maar nu is een waterhoentje geen kanarie ...
                    wat heb ik een leuke hobby .
                    juist vogels houden :) :)

Opmerking

slimpie. Bij gouldamadines komt het ook voor. Maar bij kanaries heb ikhet nog niet meegemaakt. Opzich is het allemaal niet zo bijzonder maar voor mij toch wel nieuw. Helaas deed het jong het niet meer voor de camera en twee dagen later was het helemaal over en moest het jong ook uit de kooi aangezien vaders zijn of haar aanwezigheid niet meer zo op prijs stelde.
                      Jo

Opmerking

Vinkie, het voeren van pop door jong heb ik nog niet meegemaakt wel dat jonge kanaries elkaar voeren dit stemt mij tevreden.

Opmerking

Working...
                        X