Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeer vreemd HELP!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zeer vreemd HELP!

Ik snap er niks van dit is me derde nest met dode jongen????
    Ik had 3 jongen kanarie,s gisteren leefde ze nog maar toen ik vanochtent ging kijken waren ze dood wel warm nog het popje heeft ze wel warm gehouden.ik heb de jongen nagekeken maar kan niet iets vinden geen rode stipjes.De kroppen waren wel vol wat ik wel zag aan de kroppen waren iets wat zwarte vlekjes maar dat kan ook nog eten zijn denk ik????

Kan iemand mij misschien raad geven?

Als ik hier de site van een mede-liefhebber mag promoten:

Kijk bijvoorbeeld eens bij bijv. flagelaten,zweetziekte, cocidiose,zwarte stip...
    Echter als je zeker wilt weten wat er aan de hand is, zul je minimaal eens mestonderzoek moeten laten doen bij je vogels.

Opmerking

Ik heb nu niet meer het idee dat het probleem bij de vogels ligt, omdat dit al het derde nestje is wat dood is gegaan.
      Misschien hebben de ouders iets wat ze overdragen op de jonge.
      Maar allereerst zou ik heel goed nagaan of er niks in de kooien zit, waar maak je mee schoon, spoel je goed na, zit er geen ongedierte enz.
      Dan kom ik op voeding, zit in je zaad voldoende, is het een uitgeballanceerd zaad of koop je het bv bij action?
      Ververs je je eivoer vaak genoeg, en hebben ze dagelijks vers water?

Het is allemaal veel waar je op moet letten, maar bij vogels komt meer kijken dan denkt.
      Om teleurstelling te voorkomen zou ik eerst de oorzaak zoeken voordat je weer gaat kweken.
      Ook kan je de vogels beter rust geven als deze nestjes tenminste van 1 koppel waren, normaal is 3 ronden voor 1 pop wel de max.

Heel veel sterkte,
      Groetjes Esther

Opmerking

Ja ik heb alles ingespoten met bloedluis spray en verder geef ik elke dag vers water en vers eivoer.Maar over het zaad heb ik altijd bij een goede kweker vandaan maar sinds kort bij de action.
        Ook heb ik de nesten nagekeken maar die zien er schoon en netjes uit!
        En de jongen zijn mooi van kleur.

Ik heb nu 2 jongen van een andere koppel die leven nu nog en die worden goed gevoerd zo wel door de man en pop.Ze zijn nu 3 dagen oud.
        Hopen dat die het wel overleven.

Opmerking

Het zal er echt niet aan liggen maar koop voor die paar kwartjes meer je zaad gewoon bij een goede dierenwinkel. Zoveel heb je niet nodig per maand lijkt me.
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

ik ooit zaad bij de action gekocht voor een parkiet, dit is een oud vogeltje en zit hier gewoon binnen voor de lol, dus niet voor kweek ofzo, en ik dacht oke eens proberen.
            Na een tijdje viel mij op dat de ontlasting er totaal anders uit ging zien, het leek wel popcorn en de vogel was niet echt fit meer zoals voorheen.
            Ben meteen overgeschakelt op mijn oude voer en ze knapte ziender ogen op.
            Geef idd. iets meer uit voor goed zaad dat alles bevat wat een vogel nodig heeft.
            Groetjes Esther

Opmerking

Ok ik zal er op letten indd ik dacht nou dat is lekker goedkoop maar ja goedkoop is duurkoop zeggen ze he.
              Ik haal wel bij de kweker zaad.

Ik gaat zo nog ff kijken of de andere twee nog leven hoop het?

Opmerking

Working...
              X