Mededeling

Collapse
No announcement yet.

poppen bij elkaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• poppen bij elkaar

mensen een vraag
    ik ga dit jaar voor het eerst met broedkooien aan de gang en wil morgen alvast beginnen met lichturen opvoeren
    nu krijgen 5 mannen elk een kooi maar zou ik 5 poppen in 1 kooi kunnen doen om ze broeds te maken of kan ik die ook beter elk een kooi doen ?

bij mij zitten de mannen samen in vluchten en de poppen apart van de mannen maar ook samen in vluchten.

Na verloop van tijd, je zit dan op ongeveer 14 uur, zullen ze wat feller worden. Ik ga vanaf dan de te felle vogels apart opkooien.

Als je de ruimte hebt kan je ook de poppen vanaf een uur of 14 al in de broedkooien zetten.

De vlucht van de poppen is dan leeg en daar kan je dan een deel van de mannen tijdelijk inzetten zodat er wat minder mannen bij elkaar zitten.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

ik plaats mijn mannen apart in broedkooien en de poppen samen

als d mannen apart zitten gaan ze meer zingen en dan gaan ze elkaar zo aanzetten om meer te zingen en dus broeds te worden

maar elk zij eigen opvattingen

en als ik jou was zou ik doen wat jou past ivm plaats en wat je zelf een goed idee vindt

Opmerking

Zoals hier boven staat klinkt wel logisch.
        Maar mij is altijd geleerd dat de pop een bepaalde tijd voor de man
        in de broedkooi moet zitten. Niet gelijk bij beginnen met opvoeren maar je moet ze een keer erin zetten?
        Dus volgens mij als je zegt ruimte gebrek ga ik ervan uit dat de mannen dus
        al de broedkooien bezet houden?

gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

nee heb 10 kooien waarvan ik in in 5 van 80 cm ga proberen te kweken
          dus ruimte is het probleem niet
          vroeg me gewoon af wat het beste was voor de poppen

Opmerking

Het beste kun je volgens mij de poppen en de mannen gescheiden houden maar
            je hoeft ze niet allemaal apart in een kooitje te zetten.
            Je zorgt gewoon dat je kweekkooien vrij zijn als je vogels zover zijn
            zet je eerst je pop en later je mannetje in de kweekkooi.

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Working...
            X