Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help 2 jongen zijn dood!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help 2 jongen zijn dood!

Ik had 2 mooie jonge kanarie,s de ouders voerde de jongen goed kropjes waren goed gevuld!Maar ik ging net ff kijken liggen ze dood in het nest hoe kan dat nou ik snap er niks van?????
    De jongen waren nu 9 dagen oud ik was er zo blij mee!

iemand een idee misschien?

Dat is heel moeilijk te zeggen zo, maar helaas hoort dat er af en toe bij. Niet alles gaat elke keer goed.

Een paar dingen; is het nestje vochtig tot nat?
    Heb je iets speciaals te eten gegeven?
    Zie je misschien kleine rode stipjes op de dode jongen?

Niet wanhopen, een volgend nestje kan zomaar helemaal goed gaan.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Hoi Ton nee ik ziet geen rode stipjes op de jongen.
      En ik geef gewoon zoals altijd eivoer badwater en kanarie voer + grit en kiezel.
      ik hoop dan maar dat het volgende nestje wel goed gaat.
      Verder heb ik nog 1 koppel waar van nu 2 jongen zijn uitgekomen dus hopen maar dat het goed blijft gaan?

Opmerking

Mischien te veel gestoord.
        Vogels moeten zo veel mogelijk rust hebben, alleen voeren en ringen.
        En zeker niet van het nest verstoren.

groet, Fredm

Opmerking

Nee dat is het niet fredm ik heb ze alleen geringd en voor de rest alleen maar gevoerd en ben er verder niet bij dan hebben ze toch veel rust.

Opmerking

Zou kunnen gaan om flagellaten...

Echter de enige die dit echt kan vaststellen is de dierenarts.

http://www.freewebs.com/planetzeb/weetjes.htm
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Wat is dat dan nooit van gehoord hi
              Maar ja het blijft toch gokken denk ik.
              Toen ik vanochtend keek en pakte de jongen voelde wel warm aan dus de pop heb ze wel warm gehouden terwijls ze dood waren????

Opmerking

Zou er toch even mee naar de dierenarts gaan. Dan kom je erachter wat het is. En daarmee voorkom je een eventuele nieuwe teleurstelling.
                Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Ik lees dat de omgevings temperatuur rond de 8/9 graden is in de schuur, volgens mij is dit veel te koud voor kanaries.
                  Welke kleur hadden de jongen ,gewoon roze of dieprood?.

Gr ,Hubert

Opmerking

Met alle respect maar om 2 dode jongen ga je toch niet naar een dierenarts, dat doe je als ze masaal sterven.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik denk dat de pop net niet genoeg voerde.

Waar ik op let is dat de jonge een dikke kont hebben. Die mag niet bottig zijn. (dat je de botten ziet) Er hoort flink wat vlees op te zitten, hoe dikker de kont hoe beter ze eten.

op jou foto kon je zien dat dat jong wat mager op de kont was.

Dit soort dingen gebeuren helaas, gewoon de moed erin houden en opnieuw beginnen. Onthoud dat veel vogels waar je vroeg mee kweekt soms er net nog niet klaar voor waren.
                    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Beste Wiggel,

Met alle respect, maar bij massale sterfte ben je al te laat in mijn ogen. Voorkomen is beter dan (niet meer) genezen. Daarbij vind ik dat je als dieren liefhebber de plicht hebt om er ook goed voor te zorgen. Dus als dat betekent dat je een keer naar de dierenarts moet, dan hoort dat in mijn ogen bij het houden van dieren.

Groet, Hans
                      Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

He Hubert62 de jongen waren gewoon roze.
                        En wiggel dankje ik zal daar voortaan op letten misschien dat de tweede ronde beter gaat.
                        En ik zal wat meer keer per dag vers eivoer geven.

Gr denny

Opmerking

Moeder kanarie doet het de 2e ronde wel goed ,let maar op !.
                          Alle begin is moeilijk, ook voor de kanarie zelf ,ook deze leert.

Gr ,Hubert

Opmerking

Ik moet zeggen dat ik een temperatuur van 8-9 graden nou ook niet echt fantastisch vindt maar wie ben ik?
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Hans, ik ben het absoluut met je eens dat het houden van dieren gepaard gaat met verplichtingen maar we hebben het hier over 2 jongen van een week oud die sterven he.

Uit ervaring weet ik dat dit gewoon gebeurd.

Ik zeg niet dat het bij Denny zo is maar vaak gaat dit gepaard met de conditie van de kanarie.

Mensen gaan veel te snel oorzaken zoeken die soms niet aantoonbaar zijn. En wat nog erger is ze gaan dan vervolgens lopen rotzooien met medicijnen.

Ik kweek met behoorlijk wat vogels en durf wel te zeggen dat ik het verschil zie tussen een gezond jong wat sterft en een die niet optimaal zat.

Mijn eerste jongen zijn 4 dagen geleden uit het ei gekropen en ik heb er ondertussen bijna 30 liggen. Er is er nog geen een gestorven nadat ze gekipt zijn maat ik zie nu na een dag of 3-4 echt wel welke poppen erg goed voeren en welke wat minder voeren.

Hier een jong van 4 dagen oud wat ik vandaag even heb gering maar het ringetje er weer vanaf gehaald, zat veel te los.

Deze jongen hebben wel een redelijk dikke kont gelukkig.

http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
                              X