Uit je topic 'eerste eitjes' http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=18912
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geslacht
Collapse
X
-
-
ik heb de zebravinken die eitjes hebben in een kooi van 65 hoog 35 diep en 60 lang zitten.Oorspronkelijk geplaatst door TalUit je topic 'eerste eitjes' http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=18912
die hadden we nog staan.
de rest van de vogels zitten in een grote uitvlieg kooi tot dat ik ze heb verkocht.
heb gisteren ook al eens geinformeerd bij de opkoper.
en nadenken doe ik ook echt wel ookal hadden jullie dat hier mss niet zo opgevangen.
wij gaan nu voor de goulds om ze erbij te nemen die past het beste bij ons.
alleen nog een goede vogel vinden amar dat heeft geen haast.
en de parkieten blijven toch mijn hoofd vogel om te kweken voor TT daar speel ik ook shows mee en met de rest niet.
ja is idd heel erg jammer voor ons diamant duifje maar helaas niks tegen te doen ben blij dat ik deze nog heb kunnen redden.
maar leuk is een ander verhaal.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkietennee we hebben nog geen goulds mijn vriend ziet graag kanarie's.
omdat die mooi fluiten.
maar ik heb er goed over nagedacht maar ben bang dat ik me daar op ga ergeren op den duur.
onze binnen kooi staat ook in de woonkamer dus moet ik daar toch een beetje rekening mee houden.
in de buiten voliere zitten alleen maar engelse en kleur grasaprarkieten.
en dan een koppeltje kakariki's.
(...)Terug van weggeweest
Opmerking
-
ik blijf zowiezo lekker bij mijn parkeiten dat zijn gewoon mijn vogels om het zo te zeggen.
de diamant duif blijft lekker en we willen van onze kamer kooi een leuke kleur rijke vogel kooi van maken en niet te druk,
en klopt parkieten kunnen nu niet echt op zijn mooist fluiten daar geef ik je helemaal gelijk in maar die dan doet niet de hele dag door en vind ze verder helemaal geweldig vooral de engelse.
maar dat is voor iedereen anders.
Opmerking
-
geslacht
Vraag:
hoe kun je bij een jonge kanarie zien of het een man of pop is?
1.Zang. Is al beschreven.
2.Kleur. Als een kanarie zijn eerste rui heeft doorgemaakt, is de kleur van de kleurkanarieman wat intensiever, feller.
3.Houding. Een man neemt een meer actieve/agressieve houding aan, een pop zit meer rustig en "ingedoken".
4.Cloaca. Dit is alleen duidelijk bij oudere of geslachtsrijpe vogels, de man toont meer een rechtopstaande tab, de cloaca van de pop ligt meer in het verlengde van de buik.
5.Lengteverschil van buitenste/voorste tenen. Gelijke lengte of verschil in lengte; ik beheers die techniek niet, vraag eens aan een duivenmelker, die sexen op deze manier, maar zou ook voor kanaries van toepassing zijn.
6.Stand van de ogen tov de snavelspleet. Trek de snavel spleet denkbeeldig door; staan de ogen boven de streep dan is het een man; gaat de streep door het onderste kwadrant van het oog dan is het een pop. Met deze techniek heb ik mij vrijwel nooit vergist.
Voor de punten 2 tot en met 6 moet je even geoefend hebben. Kijk eens bij een grote kweker.
Punt 1 is makkelijk, wel of geen zang kan iedereen beoordelen.
Opmerking
-
Dat zijn een hoop punten da8, bedankt voor het delen van deze kennis!Oorspronkelijk geplaatst door da8Vraag:
hoe kun je bij een jonge kanarie zien of het een man of pop is?
1.Zang. Is al beschreven.
2.Kleur. Als een kanarie zijn eerste rui heeft doorgemaakt, is de kleur van de kleurkanarieman wat intensiever, feller.
3.Houding. Een man neemt een meer actieve/agressieve houding aan, een pop zit meer rustig en "ingedoken".
4.Cloaca. Dit is alleen duidelijk bij oudere of geslachtsrijpe vogels, de man toont meer een rechtopstaande tab, de cloaca van de pop ligt meer in het verlengde van de buik.
5.Lengteverschil van buitenste/voorste tenen. Gelijke lengte of verschil in lengte; ik beheers die techniek niet, vraag eens aan een duivenmelker, die sexen op deze manier, maar zou ook voor kanaries van toepassing zijn.
6.Stand van de ogen tov de snavelspleet. Trek de snavel spleet denkbeeldig door; staan de ogen boven de streep dan is het een man; gaat de streep door het onderste kwadrant van het oog dan is het een pop. Met deze techniek heb ik mij vrijwel nooit vergist.
Voor de punten 2 tot en met 6 moet je even geoefend hebben. Kijk eens bij een grote kweker.
Punt 1 is makkelijk, wel of geen zang kan iedereen beoordelen.
Laura heeft zich inmiddels bedacht en ziet af van kanaries houden.
Desondanks interessante informatie, ik zal eens bij mijn eigen jonge kanaries kijken. Van sommigen was meteen duidelijk dat het mannen zijn, die begonnen direct te pruttelen, maar van sommigen weten we het nog steeds niet zeker.
Groetjes,
CynthiaTerug van weggeweest
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking