Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een nieuw begin...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een nieuw begin...

Sophie,

iedere kanarieman zingt. Uiteraard niet zo uitbundig als een zangkanarie maar mits gezond zingen ze allemaal.

Heeft niks met postuur of kleur van doen.

Kuifkanaries, of wel Duitse Kuif kanaries vallen inderdaad onder postuurkanaries maar zingen gewoon hoor.

Je kooi afmeting is een apart verhaal denk, buiten de kweek kunnen daar wel een stuk of 6 kanaries in, maar als je gaat kweken niet, dan zou ik het bij 1 koppel houden.

Je kan ook 1 man met 3 poppen proberen maar ik voorzie problemen.

Ik ben sowieso een voorstander van 1 koppel per kweekruimte, tenzij je het over grote volieres gaat hebben.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Waarom zou t mannetje dan niet zingen als er een pop aanwezig is...? Ik wil ze deze week kopen...spannend...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sophie00
        Waarom zou t mannetje dan niet zingen als er een pop aanwezig is...? Ik wil ze deze week kopen...spannend...
        Hoi Sophie,

Een kanarieman zingt o.a. om een vrouw te 'lokken' dus wanneer een pop aanwezig is zou het kunnen dat hij denkt "de buit is binnen" en dat hij dan stopt.

Echter, dat hoeft niet. Bij ons blijft de man gewoon zingen. Hij zit nu zelfs met vier poppen in de voliere. En toen hij met 1 pop zat floot hij ook gewoon door. Alleen in de rui niet.

Groeten,
        Cynthia
        Terug van weggeweest

Opmerking

Ik heb bij mij in de kweekkooi 80x60x60 in december er 2 poppen en een man in zitten. Meer dan genoeg anders word het 9 vd 10 keer vechten geblazen. Echter de man bleef vorig jaar december gewoon doorfluiten tijdens zijn verblijf in de kweekkooi..Waarom weet ik ook niet want hij had de vrouwtjes al te pakken. Ligt denk ik aan de kanarie zelf, de ene stopt, de ander gaat door.

Opmerking

ik moet zeggen
            ik heb zolang als tijdelijk gebruik 8 kanarie,s in een kweek kooi zitten
            ben namelijk aan mijn voliere bezig

5 popjes 3 mannetjes .aan vechten denken die niet ..
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

Opmerking

Ik zou het bij 1 koppeltje houden als je ermee wilt kweken. Mijn ervaring is dat meer mannen in 1 kooi geheid vechten wordt! Mijn man blijft trouwens ook gewoon doorzingen met de pop erbij hoor! Het hele jaar door, behalve de ruiperiode..

Opmerking

mijn keuze is uitendelijk toch gevallen op 1 koppel
                man Agaatopaalwit april 2012
                pop Agaatwi duitsekuif mei 2012
                ze doen het op zich prima, behalve dat ze proberen te badderen in hun drinkwater ipv het badje wat klaar voor hun staat. mannetje probeert wel wat te zingen, lukt nog niet echt denk ik. hij heeft wel veel gezongen bij de vorige kweker, maar echt geweldige zang komt er nog niet uit. weet iemand een manier om dit te stimuleren?? Ik heb uit wanhoop zangzaad gekocht...

ik zal binnenkort foto's toevoegen.

Opmerking

Sophie, blijf ze gewoon goed verzorgen en zorg dat ze niet meer dan 10-11 uur licht op een dag hebben.

Dan zal iedere kanarie man lekker gaan zingen, geloof me.

Je vogels hebben evenveel lichturen nodig als buiten de natuur aangeeft, zet je ze te lang in het licht dan komt er weinig van kweken komend jaar.

Opmerking

Zangzaad is gewoon een verkooptactiek,gewoon een goede kanariemengeling kopen en geen onzinverhalen geloven.

Twee keer per week een beetje eivoer,af en toe wat groen of appel of broccoli of id en reken maar dat hij gaat zingen.

Even de tijd geven om te wennen.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

yep, zei de verkoper ook. maar ik dacht het toch maar even te proberen. ik geef de kanaries elke dag wel een beetje extra's. sowieso elke dag wel een stukje appel of een stukje sla. maar hij begon vandaag te zingen. het was heel zachtjes en het duurde misschien enkele seconden, maar het lukte hem wel..
                      'trots'... ik denk dat het qua zang wel goed komt.. nog even afwachten. ze moeten natuurlijk ook wennen inderdaad. enig enkel probleempje is het badderen... waarom gaan ze het badje niet in. heb er vandaag een stukje sla in gedaan, om ze in het water te krijgen, maar ze wisten het toch via de rand te eten...

Opmerking

Wat hier weleens geholpen heeft is zo'n kanarie van binnenuit in het badje zetten en je hand er even voor houden zodat hij er niet te snel uit kan.

Dan hebben ze het een keer ervaren. Maar of dit de manier is.

Geduld wil ook nog wel eens helpen

Opmerking

Of voor doen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                            Sophie, blijf ze gewoon goed verzorgen en zorg dat ze niet meer dan 10-11 uur licht op een dag hebben.

Dan zal iedere kanarie man lekker gaan zingen, geloof me.

Je vogels hebben evenveel lichturen nodig als buiten de natuur aangeeft, zet je ze te lang in het licht dan komt er weinig van kweken komend jaar.
                            Een goede verzorging is uiteraard altijd een 'Must'. Ik zou echter wel uitkijken met het iedere dag verstrekken van groenvoer, appel etc. Dit kun je m.i. beter doseren, dus 2 x p/w ei-/krachtvoer en 1 x p/w appel of groenvoer.
                            Wat het fluiten betreft;
                            Ik heb een radio zachtjes aanstaan in de kweekruimte. Ik heb de indruk dat de mannetjes dan af en toe boven het geluid van de radio willen komen. daarbij vind ik dit zelf ook wel prettig wanneer ik in de kweekruimte ben.

Maar ja, zo zal iedereen wel een 'tik' hebben.

Groet,
                            Edwin
                            Groet :

Birdhouse

Opmerking

Die Tik heb ik ook, bij mij zit de radio ook aangesloten op de timer van het licht. Dus licht aan is ook radio aan.

Opmerking

Working...
                              X