Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruin geel intensief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bruin geel intensief

Ik ben van plan om een koppel bruin geel intensieve kanaries te kopen.
    Is dit verstandig om met een bruin geel intensieve pop en bruin geel intensieve man te kweken?
    of steek ik beter een andere kleurslag op deze pop/man?

groeten
    sven

intensief

In het algemeen is intensief x intensief niet aan te raden. Schimmel x intensief of intensief x schimmel is beter.

Beide partners bruingeel is prima!

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      In het algemeen is intensief x intensief niet aan te raden. Schimmel x intensief of intensief x schimmel is beter.

Beide partners bruingeel is prima!

Groet,

Rob.
      M.a.w. Rob het kan maar is niet aan te raden?
      Heb je dan ook gewone bruin geel kanaries? Zonder dat deze intensief of schimmel zijn?
      Bedankt voor de uitleg.

Opmerking

bruingeel

Bruingeel is bruingeel schimmel of bruingeel intensief. Koppelen doe je dus bruingeel schimmel x bruingeel intensief of bruingeel intensief x bruingeel schimmel. Intensief x intensief kan teleurstellingen geven door dat de jongen soms niet mooi strak in de veren komen.

In de meeste koppelingen is het aan te raden om kleur tegen kleur te plaatsen, dus bruingeel x bruingeel, bruinrood x bruinrood, isabelgeel tegen isabelgeel enzovoort. In het begin van je leven als kanarieboer de zaken zo simpel mogelijk houden, daarna is er meer dan voldoende tijd om de (dan inmiddels) opgedane ervaring in de strijd te gooien om kleurtjes te combineren of te maken.

Intensief x

Vragen staat altijd vrij.

Groet,

Rob.

Opmerking

Juist terug van de verkoper.
          Heb een intensieve man en een schimmel pop.
          Bedankt voor de uitleg Rob.

Zelf heb ik al 2 jaar een geel intensief op een schimmel pop waar ik mee kweek.
          Wist niet dat de regel van intensief voor alle kanaries van toepassing was.
          Bij deze weer iets bijgeleerd vandaag.

Opmerking

Working...
          X