Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte fife fancy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• witte fife fancy

Ik heb uit een blauwe man x groene pop (bont) een witte jonge fife fancy man (echt helemaal wit) gekweekt.
    Nu hoor en lees ik tegenstrijdige berichten over wit bij postuurkanaries.
    Wie kan mij uitleggen hoe en wat?
    Is dit recessief wit of dominant.. enz..
    Alvast bedankt!

Nu hoor en lees ik tegenstrijdige berichten over wit bij postuurkanaries.
    Wat heeft u gehoord en wat heeft u gelezen ?

Opmerking

Gehoord/gelezen

Dat er bij postuurkanaries geen recessief wit voorkomt.
      Is dit nu wel of niet zo. Als recessief wit wel voorkomt dan begrijp ik ook hoe het kan dat ik een witte krijg uit de beide niet witte ouder vogels.
      Komt recessief niet voor bij postuurkanaries, hoe vererft wit dan wel en wat is de beste manier om wit te kweken.

Opmerking

Dat is niet zo moeilijk, je kweekt met een blauwe man (= wit factorig) x groen pop. De man vererft dominant de witfactor, je krijgt dus wit of witbont of blauw. Dat de vogel helemaal wit is, komt waarschijnlijk doordat er in de voorouders ook effe kleuren voorkomen, dus bv helemaal geel. Dit komt terug uit jouw oudervogels, maar door de witfactor van de man komt er nu een helemaal witte. Zo zal je uit deze witte ook weer makkelijker helemaal gele kweken. Recessief heeft niets met helemaal wit te maken, die kunnen ook bont zijn.
        Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

En hoe nu verder?

De jonge witte is een man, welke kleur pop kan ik daar nu het beste tegenover zetten en wat zal dan de uitkomst zijn?

Opmerking

Ligt eraan wat je wil kweken. Wil je weer witte kweken dan zou je een geel intensief popje kunnen gebruiken. Maar al zet je de witte tegen een groene die uit geel komt kun je ook weer groene, gele en witte krijgen. Het is eigenlijk moeilijk te zeggen omdat niet altijd de afstamming bekend is.
            Kweek je voor tentoonstelling dan vooral op een goed vol en kort model kiezen.
            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Working...
            X