Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scheiden kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• scheiden kanaries

mijn mannen en poppen zitten bij elkaar in de volieren.moet ik nu de mannen apart gaan zetten in de vluchtkooi.ik doe niet mee aan tentoon stelling.ik wil eind januarie begin februarie beginnen met de kweek.nu heb ik gelezen dat je de mannen uit het zicht van de poppen moet zetten maar die mogelijkheid heb ik niet.dus dit probleem heb ik dus ook met het licht wetend dat de mannen 2 weken meer licht nodig hebben.hoe lost men dit probleem op.

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Willem,

Bij mij zatten de afgelopen jaren, tijdens het TT seizoen, de oude poppen en mannen ook bij elkaar in de voliere met binnenvlucht, en de binnen vluchten.

Je loopt dan het risico dat ze zelf al hun partner gaan kiezen maar ik nam dit voor lief, ook ik moest dit de afgelopen jaren zo oplossen.

Vanwege op touw zijnde aanpassingen in mijn schuur ga ik zometeen wel alles gescheiden plaatsen maar niet uit het zicht van elkaar helaas.

Om ze straks in conditie te laten komen in 1 ruimte zet ik de mannen in de bovenste vluchten het dichtst bij de lampen en de poppen onderin. afgelopen jaar waren op deze manier de mannen zelfs eerder klaar voor de kweek dan de poppen.

Het jaar ervoor waren de poppen net iets eerder in conditie.

Vele van ons hebben vanwege ruimtegebrek en teveel ambities dit probleem. Mijn ervaring is dat het allemaal wel los loopt, de natuur doet uiteindelijk toch zijn werk wel.

Wat denk ik wel belangrijk is als je vroeg kweekt is dat je de vogels niet te lang in de buitenvoliere laat zitten. Voorheen deed ik dit wel en zaten ze bij -15 's nachts nog gewoon buiten te slapen en ik dacht op deze manier de vogels aan een natuurlijke selectie te onderwerpen.

Waar je dan vergeet rekening mee te houden is dat die beesten vanwege de kou zover terugvallen in conditie dat je ze bij een vroege kweek nooit meer 100 % in conditie krijgt, enkelingen uitgesloten.

Ik haal ze dus voor het snachts echt onder nul gaat allemaal naar binnen en hou mijn schuur dmv verwarming boven de 5 graden en voer dit op richting kweek naar 15-18 graden.

Maar ieder zijn eigen methode.

Ik kan wel zeggen dat de kweek hier erg goed was en mijn vogels er beter bij zitten en ik veel minder uitval heb dan andere jaren.

Sterker nog, vanaf dat het laatste jong op stok is gegaan is er geen enkele kanarie meer gestorven en ik heb er toch 150 zitten nu.

Andere jaren sterven er altijd wel een stuk of 5 gedurende de rui, maar die ouders hadden dan ook heel de winter buiten gezeten. (wel met de mogelijkheid om binnen te slapen)
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
      X