Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het zingen van jonge kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• het zingen van jonge kanaries

hallo allemaal
    ik ben een amateur kanarie kweker
    ik heb nu zeven jonge kanaries
    zijn van april en mei
    nu gaan sommige al proberen te zingen (nou ja pruttelen).
    mijn vraag is gaan alleen de mannen prutelen (zingen) of gaan de poppen ook pruttelen (zingen) als ze jong zijn.
    ik vraag dit omdat ik ze niet geringd heb toen ze geboren werden omdat ik bang ben dat ik iets doe waardoor het opgroei proces misschien verstoord zou worden.
    ik wil nu de ringen van de mannen aan de rechtse poot doen en bij de poppen aan de linkse poot zodat ik weet wat wat is

Hoi,

Alleen mannen zingen / fluiten en de popen piepen alleen.

Groetjes, Schuurman

Opmerking

Als je ze rustig uit het nest haalt en gaat ringen op de juiste manier dan zal er weinig gebeuren met het jong en groeien ze gewoon rustig verder.

En het fluiten is heel verschillend, (mijn ervaring dan) de ene begint er vroeg mee en de ander heeft iets langer tijd nodig...
      maar op gegeven moment kun je het verschil wel merken tussen piepen van de poppen tot echt fluiten van de mannen.

En het links en rechts ringen, doe ik zelf niet. Ik weet wat ik erin heb wat man en pop is. En dat is trouwens ook beetje moeilijk met een jong van een paar dagen om al te zien wat man of pop is dus dat ringen links en rechts om uit elkaar te houden is onbegonnen werk.

Opmerking

links of recht ringen met knijpringen of (ingesneden) strijkkraaltjes als de vogels wat groter zijn is een veel gebruikte methode die zeker de moeite waard is.

Zelf schrijf ik de ringnummers op van de mannen zodra ze gaan fluiten en zet de mannen zoveel mogelijk bij elkaar.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
        X