Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat voor kleur

Weet iemand wat voor kleur dit is of is het gewoon een bonte?

het zij niet al te scherpe foto's
    Bijgevoegde Bestanden

Dit vogeltje zit vollop in de rui.
    Tot zover ik kan zien is het een vogel
    waar momenteel het Bruin grijze aan het veranderen is in een Groen gele kleur.
    Misschien toch nog maar even afwachten.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

kleur

Weet iemand wat voor kleur dit is of is het gewoon een bonte?
      Agaatgeel. Wel oppassen met kleurstoffen, hij/zij wordt wat oranje-achtig aan de schouders.

Groet,

Rob.

Opmerking

wat voor kleur

Ik zou de rui verder afwachten.
        Zo te zien wordt het een agaat geel. Maar gezien de nog niet geheel afgesloten rui kan het ook een zwart met geel worden.

Kleurstof. cf RobK.
        Deze vogel zou ik helemaal geen kleurstof geven. Zeker geen rode, anders gaat de vogel meer vlekkerig oranje-rood worden. Dit ten nadele van de gele kleur.

Opmerking

kleur

Kleurstof. cf RobK.
          Deze vogel zou ik helemaal geen kleurstof geven.
          Hartelijk dank voor het meedenken.

U zou deze vogels ook geen raapzaad geven?
          Geen onkruidzaden?
          Geen eivoer?
          Spirulina?
          Broccoli?
          Spinazie?
          Andijvie?

Ohja, even voor Ardie; voorzichtig met kleurstoffen geven, anders wordt de vogel te oranje-achtig.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door da8
            Ik zou de rui verder afwachten.
            Zo te zien wordt het een agaat geel. Maar gezien de nog niet geheel afgesloten rui kan het ook een zwart met geel worden. .
            Dit word nooit geen Zwart met geel(zwarte pootjes en snavel zie ik niet),Da8.Dit is en blijft een agaat met geel.

groet teunis

Opmerking

Opmerking

wat voor kleur

RobK;
                U noemt natuurlijke producten en groenten met een laag caroteen gehalte. Die zou ik wel geven ja. Raapzaad en onkruidzaad is mi ook geen probleem. Maar ik bedoelde dat ik het eivoer niet zou verrijken met geelfactor of roodfactor (xanthine-preparaten). Ik leg hierbij de nadruk op ik. Veel groene kool zou ik trouwens wel vermijden. Ook hier ligt de nadruk op ik. Verder gewoon de kanatie wat bbijvoeren, een theelepel "normaal" eivoer per dag en een teentje broccoli of klein stukje andere groente of muur (onkruid). Te veel veroorzaakt diarrhee.

Teunis;
                Het kan aan mijn scherm liggen maar ik zie toch wat zwarte hoorndelen in de snavel!, pootjes is een ander verhaal, met een periode buitenlucht of UV weet ik het niet, ook aan de pootjes, maar niet aan de nagels zie ik zwarte plekjes.

Een foto kan veel vragen oproepen. Het pigment, de verdeling van pigment, houding (geen rechte rug), is de kleurslag van de ouders bekend?
                Vraag aan Ardie, laat na de rui nog eens een foto zien, ik ben benieuwd.

Opmerking

Teunis;
                  Het kan aan mijn scherm liggen maar ik zie toch wat zwarte hoorndelen in de snavel!, pootjes is een ander verhaal, met een periode buitenlucht of UV weet ik het niet, ook aan de pootjes, maar niet aan de nagels zie ik zwarte plekjes.

Een foto kan veel vragen oproepen. Het pigment, de verdeling van pigment, houding (geen rechte rug), is de kleurslag van de ouders bekend?
                  Vraag aan Ardie, laat na de rui nog eens een foto zien, ik ben benieuwd.[/QUOTE]

Ik zal er een foto opzetten als hij/zij door de rui is de kleurslag van de ouders is bij mij ook bekend. Ik denk dat ik een terugslag heb gekregen want de ouders zijn beide Melanine Agaat pastel wit dus vandaar de vraag wat voor kleur dit is. maar nu ben ik nog niet zeker van de kleur want er is mij nu ook weer verteld dat dit misschien een Agaat gele mozaiek is?

Opmerking

Mendel

de ouders zijn beide Melanine Agaat pastel wit

Opmerking

wat voor kleur

Teunis heeft dus gelijk, de vogel kan nooit een zwart met geel worden!

Opmerking

Het eind resultaat is bijna in zicht

Het is al weer even geleden.
                        Ik denk dat het een agaat gele schimmel is geworden.
                        Wat denken jullie ervan?
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

wat voor kleur

Ik denk het ook. Agaat geel schimmel.
                          In elk geval is er een duidelijke krans rond de hals zichtbaar.
                          Zie ik het goed? Is de vogel wat vlekkerig rood voor de borst en zo ja hoe kan dit?
                          Zo te zien een man.

Opmerking

ik zie zelf geen rode vlekken misschien ligt het aan de foto.
                            de vogel krijgt alleen kanarie zaad en normaal eigeel zonder vetstoffen.

Opmerking

Working...
                            X