Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie ringen door pop verwijdert

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie ringen door pop verwijdert

Ik heb twee dagen geleden mijn 5 timbrado jonkies geringd met 2.9mm. Dit ging vrij vlot voor mijn eerste keer moet ik zeggen.

Nu ga ik een dag later kijken en zijn alle ringen er afgehaald door de pop denk ik. Komt dit omdat ik de eieren niet raap en er nog sommige jonkies te jong zijn om geringd te worden? Hoe dit op te lossen? Elke dag een jonkie ringen bijv.?

En hoelang mag/kan je ong over het ringen doen zonder dat de jonkies het koud krijgen?

hoe oud zijn de jongen? als je de jongen geringd hebt kun je de ringen er dan zo weer af schuiven? als dat zo is dan zijn de jongen nog te klein.

als de pop de ringen er af haalt kun je er een stukje fiets ventiel om de ringen doen zodat de pop de ringen niet zo goed ziet.

succes

groetjes van Simone
    Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

Ja jongen zijn 5 tot en met 7 dagen uit.. omdat ik ze niet raap komen ze op verschillende dagen uit.. Ja sommige pootjes waren wel te klein maar bij sommige maar bij 1 was het ringetje erom heen schuiven nogal krap zeg maar dus het is mij een raadsel hoe dat ringetje er af kan..

Opmerking

ringen

De pop wil het nest schoon houden,
        tot de jonge op de rand van het nest poepen.
        Dus tot die tijd verwijderd ze alles wat er niet in thuis hoort,
        ook de ringen met of zonder jong.
        Als je voortaan ontlasting van de vogels aan de rand van het nest smeert
        en dan de vogels een ring omschuift ben je in de meeste
        gevallen van dit probleem af.
        Dit is een teken voor de pop dat de jonge vogels op de rand van
        het nest poepen en zal ze het nest niet meer schoon houden,
        dus ook niet meer de ring verwijderen.
        Voor zover ik het weet werkt dit alleen bij kanarie's

Opmerking

Als de ring er nog maar net omheen gaat ring je in principe op het gunstigste moment.

Mijn ervaring hier is dat poppen de ringen wel laten zitten, de enkele ring die eraf komt is omdat ook ik dan te vroeg heb geringd, ik weet dit echter al op het moment dat ik ring en noteer dit altijd, dus controlleer dat nest iedere dag dan.
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

En bij dat controleren kijk je alle jonkies even na neem ik aan?

Opmerking

Bij twijfel altijd de dag erna controleren, als je pas na 2 of 3 dagen controleert, kun je de jongen misschien al niet meer overringen omdat de pootjes te dik zijn.
              Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Working...
              X