Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een zwart mozaiek pop?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Is dit een zwart mozaiek pop?

beste vogelvrienden,
    heb gisteren deze kanarie gekocht, als zwart mozaiek pop, maar begin te twijfelen of dat wel zo is...
    kan iemand dit bevestigen?
    dank,
    berrus
    Bijgevoegde Bestanden

Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

twijfel

heb gisteren deze kanarie gekocht, als zwart mozaiek pop, maar begin te twijfelen of dat wel zo is...
      kan iemand dit bevestigen?

Opmerking

roodmozaiek

berrus. het masker kan bij een pop gelijk als een man zijn even blazen. is hij in conditie dan is een pop glad en een man een bobbeltje. gr cor

Opmerking

zwart mozaiek pop?

Beste vogelvrienden, bedankt voor jullie reactie.
          Cor, snap niet wat je bedoelt met pop glad en man een bobbeltje

Gr Berrus

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door cor
            berrus. het masker kan bij een pop gelijk als een man zijn even blazen. is hij in conditie dan is een pop glad en een man een bobbeltje. gr cor
            in dit geval is het masker te groot voor een type 2 pop. het is een man die niet op kleur is.

@berrus: ben je van plan om er mee te gaan kweken? ik zie dat hij tussen goulds zit. kanaries en goulds kweken in 1 en de zelfde ruimte gaat niet samen, het het zelf onder vonden.

groetjes van Simone

Opmerking

als je tussen de pootjes de veertjes op zij blaast kan je het op het lijf zien zitten gr cor

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Berrus
                Beste vogelvrienden, bedankt voor jullie reactie.
                Cor, snap niet wat je bedoelt met pop glad en man een bobbeltje

Gr Berrus
                Cor bedoeld dat bij een pop de geslachtsopening glad is en bij een broedrijpe man staat de tap rechtop en steekt echt iets schuin naar achteren.

Iets wat je wel even moet leren,niet ieder ziet dat ineens.
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

ff of topic
                  @ simone dat is nog nooit bewezen dat het niet kan dat ze niet in 1 ruimte kunnen kweken bij de een gaat het wel en bij de andere niet ik heb alle 2 soorten in de schuur zitten en van alle 2 soorten jongen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                    ff of topic
                    @ simone dat is nog nooit bewezen dat het niet kan dat ze niet in 1 ruimte kunnen kweken bij de een gaat het wel en bij de andere niet ik heb alle 2 soorten in de schuur zitten en van alle 2 soorten jongen
                    hier niet, de kanaries deden helemaal niks meer, goulds er uit en alles was weer bij het oude.

er zit denk ik dan toch wel een kern van waarheid in. maar goed zo lang ze het bij jou goed doen niks aan veranderen dan

groetjes van Simone

Opmerking

@andre

dan ben jij de uitzondering op de regel.
                      ik durf te stellen dat bij de meeste kwekers van kanarie's die ooit hebben geprobeerd om er goulds bij te houden dit op een telleurstelling uit is gelopen.
                      het aantal jongen liep sterk terug.
                      na het weg doen van de goulds kwam het in de daar op volgende jaren weer goed met het aantal jongen wat op stok kwam.

mvg
                      erik

Opmerking

Is dit een zwart mozaiek pop?

Ik zag eerst de foto"s en hoewel de afstand tot de vogel nogal groot is, leek mij dit toch een man, gezien snavelspleet en stand van de ogen. Ook het masker lijkt mij meer van een man dan van een pop.
                        Blaas de onderkant van de buik eens op; eindigt de cloaca (uitgang) in het verlengde van de vogel aan het eind, dan is het een pop, maar zie je de uitgang niet aan het eind en meer rechtop de buik, eindigend in een tuitje, een "tap", dan past dit bij een man.
                        Bij voorzichtig strijken met een vinger over de buik richting staart voel je bij een pop bijna niets en bij een man een bobbel en bij veel strijken kan die iets groter worden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                          Cor bedoeld dat bij een pop de geslachtsopening glad is en bij een broedrijpe man staat de tap rechtop en steekt echt iets schuin naar achteren.

Iets wat je wel even moet leren,niet ieder ziet dat ineens.
                          dat is het wel

Opmerking

Working...
                          X