Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ei valt uit nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ei valt uit nest

hoi

Het 3e eitje van onze kanaries is vanacht/vanmorgen door de spijlen van het nestkastje op de bodum gevallen.
    Zoals ik het kan zien lijkt het wel of er alleen een soort wit vlies om het eigeel zit.
    Heb namelijk geen schaal gezien.
    Ra ra hoe kan zoiets?
    Zou het een schaalloos ei zijn of heeft de man de schaal opgegeten?
    Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen omdat groot gedeelte van het witte vlies nog heel was.
    Hoor t wel!

Bij kippen bestaan er windeieren dus ik neem aan dat dat bij kanaries ook kan.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Is idd. een windei, ik heb er ook eens een gehad, men zegt dat het duid op kalk gebrek, maar ik let juist zelf altijd goed op of er genoeg mineralen/grit aanwezig zijn en wordt opgenomen.
      Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bij mijn kip was het na 2 eieren opgelost maar ze heeft het elk jaar voor als ze terug begint te leggen

Opmerking

@ populier zou 4e ei dan ook een windei worden?

Opmerking

Nee hoor, als jij in de voliere/broedkooi de eerder genoemde dingen verzorgd (mineralen/grit/sepia/maagkiezel/kippeneischalen) kan het bij het 4de ei gewoon weer een normaal ei zijn.

Ik zie het ook meer als een klein foutje van de natuur.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ok dank u

ik heb schelpenzand en grit aanwezig evenals kanarie supreme en eivoer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stegge16
                ok dank u

ik heb schelpenzand en grit aanwezig evenals kanarie supreme en eivoer
                Een sepia er bij kan ook geen kwaad,Stegge.
                Vele poppen mogen daaraan graag knagen voordat ze een eitje leggen.
                Het is een bron van kalk en mineralen.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Daarover heb ik wel een vraag,
                  hoe doen jullie dat toch met al die bakjes, ik kom er echt niet meer uit. Een bakje voor eivoer, voor grit, sepia,...

Opmerking

@ Anthonie kan ik wel doen bedankt.
                    @ jeffrey in een dubbele broedkooi kun je in het frontje 4 klepbakjes hangen/plaatsen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                      Daarover heb ik wel een vraag,
                      hoe doen jullie dat toch met al die bakjes, ik kom er echt niet meer uit. Een bakje voor eivoer, voor grit, sepia,...
                      In feite heb je maar 2 vaste bakjes nodig,Jeffrey. Die worden met elke kooi meegeleverd.
                      Dus 1 voor de zadenmengeling en 1 voor het gemengde grit.
                      Drinkwater geef je in een flesje,dat je naast een zitstok steekt.
                      Voor het eivoer bevestig je een rond plastic bakje d.m.v. een ring die
                      tussen de tralies wordt gestoken.
                      Voor de sepia bestaan speciale knijpers.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Wij hebben zelfgemaakte kooien en bij de meeste kan je er geen bakjes in steken
                        Mijn sepia steek ik door de draad en water inderdaad in een flesje

Opmerking

Wat ik doe met de Sepia is het volgende:

Ik maak mijn eivoer helemaal af en neem dan een sepia schildje en ga daar met een mes overheen zodat je kalkpoeder van de sepia in je eivoer krijgt.

Ik doe hier niet veel van bij het eivoer en ook niet iedere keer, maar bied ze dus geen sepia los aan.
                          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

He, dat is een goed idee ga ik eens proberen, hoeveel keer in de week? 2?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                              Wat ik doe met de Sepia is het volgende:

Ik maak mijn eivoer helemaal af en neem dan een sepia schildje en ga daar met een mes overheen zodat je kalkpoeder van de sepia in je eivoer krijgt.

Ik doe hier niet veel van bij het eivoer en ook niet iedere keer, maar bied ze dus geen sepia los aan.
                              Als je gewoon een schelpje hebt hangen kunnen de beesten vreten naar behoefte .. Dit lijkt mij veel handiger, de beesten zijn tenslotte afhankelijk van jou en moeten dus alles van jou krijgen.. Als je af en toe kalk geeft hoe weet je dan dat dit genoeg is? Ik heb gewoon de schelp in de kooi hangen ze vreten niet aller barstens snel maar weet als ze het nodig hebben

'T is maar een tip!

Opmerking

Working...
                              X