Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie mannen zitten achter elkaar aan.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie mannen zitten achter elkaar aan.

Ik heb 2 kanarie mannen die steeds achter elkaar aanzitten in de voliere. En ik bedoel op agressieve manier wel heb ik het idee dat ze beide achter de zelfde pop aanzitten. Gaat dit goed? Of moet ik actie ondernemen en zo ja welke.

Groeten Tim
    Tim van Zelst

Hoeveel poppen heb je bij die mannen zitten?
    Groetjes Esther

Opmerking

Ik heb 3 mannen en 4 poppen.
      Tim van Zelst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door timvanzelst
        Ik heb 3 mannen en 4 poppen.
        Lijkt me wat teveel mannen voor het aantal poppen.
        Ik heb begrepen (maar aub verbeter me als ik het fout zeg) dat 1 man op 3 poppen een juiste verhouding is. Mag natuurlijk ook minder poppen bij 1 man.
        Dus nu zou het zo moeten zijn: je hebt 3 mannen dan 9 poppen
        Groetjes Esther

Opmerking

Sluit me aan bij Esther, te veel mannen/te weinig poppen. Zou er 2 mannen halen en 1 pop samen met een man in een broedkooi doen
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

De poppen raken in de broedstemming en de mannen willen zoveel mogelijk vrouwen voor zichzelf hebben en vechten hier dan ook letterlijk op na.

Zingen de 2 mannen elkaar ook boven de kop uit? bij mij is het wel eens zo geweest dan zaten ze met z'n 3en strak bij elkaar en zongen dan tegerlijk helemaal uitgerekt op de stok. een soort baas boven baas verhaal.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door timvanzelst
              Ik heb 2 kanarie mannen die steeds achter elkaar aanzitten in de voliere. En ik bedoel op agressieve manier wel heb ik het idee dat ze beide achter de zelfde pop aanzitten. Gaat dit goed? Of moet ik actie ondernemen en zo ja welke.

Groeten Tim
              Hallo Tim,
              Ik zou 2 mannen weghalen. Dan hou je 1 man en 4 poppen in de voliere.
              Normale bezetting is 1 man met 3 poppen.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                Zou er 2 mannen halen en 1 pop samen met een man in een broedkooi doen
                En wat doe je dan met de 3 overgebleven poppen.

Opmerking

Er zijn verschillende situaties wat je kan gaan ondernemen.
                  Ik weet niet in hoeverre je capaciteiten zijn voor te plaatsen. Maar dit is wat ik zou doen.

Ik zou twee mannen eruit halen en deze samen apart in een broedkooi plaatsen met elk 1 popje. De overige man laat ik in de voliere zitten met twee poppen.

Mocht dit niet lukken, is het mss mogelijk een tijdje twee mannen apart te zetten in kooi. Tot het kweekseizoen voorbij is.

Ik wens je veel succes.
                  http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                    En wat doe je dan met de 3 overgebleven poppen.

Opmerking

weet niet of je bonte jongen wilt? ik zelf heb al mijn bonte kanarie weg gedaan op advies van de Leden hier, nu kweek ik een zuiver kanarie ras zonder Een gemixt rommel kleurtje op de markt te brengen buiten om dat dit wel heel erg leuk is om voor je zelf te houden. anders had ik idd de keus gemaakt om 3 Bijvoorbeeld gele poppen te nemen bij EEN gele man, het liefst nog al de poppen onverwand van elkaar zodat je later met verschillende kleuren knijpringen ieder nest kunt merken van elkaar en dan de jongen van 1 nest 2x op een ander nest kunt zetten. en andersom natuurlijk. zo krijg je een mooie vogel, zuivere vogel en kun je jezelf verbeteren door anders te gaan kweken om een mooiere of heldere kleur te kweken. dan kun je eens met de vogeltjes naar een TT gaan om te kijken op wat van nivea je nou werkelijk kweekt

't is een tip die ik maar door speel hoor, ook geleerd van anderen hier op het forum

Opmerking

Ook ik heb in de buiten voliere eigelijk 1 man te veel .
                        Ze zitten ook flink achter elkaar aan .
                        Nu is mijn vraag als ik ze laat zitten in de voliere blijven ze ruzie maken .
                        En worden de poppen die in de voliere zitten wel bevrucht door die mannen
                        of hebben de mannen door de ruzie daar geen tijd voor
                        Vr.groeten Bennie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door benjo
                          Ook ik heb in de buiten voliere eigelijk 1 man te veel .
                          Ze zitten ook flink achter elkaar aan .
                          Nu is mijn vraag als ik ze laat zitten in de voliere blijven ze ruzie maken .
                          En worden de poppen die in de voliere zitten wel bevrucht door die mannen
                          of hebben de mannen door de ruzie daar geen tijd voor
                          nou bij mij heb ik wel eens gezien (vorige zomer/voorjaar) dat de man het vrouwtje wo bevruchten .. toen had ik nog bonten toen trokken 2 andere mannen hem er zo weer af dus ik denk eerlijk gezegt niet dat ze er aan toe komen

Opmerking

Duidelijk .
                            Vr.groeten Bennie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                              weet niet of je bonte jongen wilt? ik zelf heb al mijn bonte kanarie weg gedaan op advies van de Leden hier, nu kweek ik een zuiver kanarie ras zonder Een gemixt rommel kleurtje op de markt te brengen buiten om dat dit wel heel erg leuk is om voor je zelf te houden. anders had ik idd de keus gemaakt om 3 Bijvoorbeeld gele poppen te nemen bij EEN gele man, het liefst nog al de poppen onverwand van elkaar zodat je later met verschillende kleuren knijpringen ieder nest kunt merken van elkaar en dan de jongen van 1 nest 2x op een ander nest kunt zetten. en andersom natuurlijk. zo krijg je een mooie vogel, zuivere vogel en kun je jezelf verbeteren door anders te gaan kweken om een mooiere of heldere kleur te kweken. dan kun je eens met de vogeltjes naar een TT gaan om te kijken op wat van nivea je nou werkelijk kweekt

't is een tip die ik maar door speel hoor, ook geleerd van anderen hier op het forum
                              Er staat nergens iets in over bonte vogels, bij mij worden er nooit bonte vogels gekweekt, wel af en toe eens een geel of rood jong met een zwart plekje maar niet echt bont bont.
                              Met tentoonstellingen hou ik me niet bezig. Brengt veel werk met zich mee en waarom?

Opmerking

Working...
                              X