Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helpt man met de nestbouw?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Helpt man met de nestbouw?

Hoi,

Ik heb 2 koppels kanaries elk in een kweekkooi van 60x60x50.
    Ik heb sinds begin deze week nestmateriaal verschaft, en merkte op de dat de man in het nestkommetje zat met nestmateriaal.
    Ik dacht dat de man niet hielp bij de nestbouw.
    Ben ik hierin juist?

Vriendelijke groet
    Stijn

Kan wel zijn dat hij helpt
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stijn686
      Hoi,

Ik heb 2 koppels kanaries elk in een kweekkooi van 60x60x50.
      Ik heb sinds begin deze week nestmateriaal verschaft, en merkte op de dat de man in het nestkommetje zat met nestmateriaal.
      Ik dacht dat de man niet hielp bij de nestbouw.
      Ben ik hierin juist?

Vriendelijke groet
      Stijn
      Dat doet de man ook niet,Stijn. Hij gaat gewoon een beetje rommelen
      om de pop het hof te te maken en zo zijn doel te bereiken.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Helpt de man met de nestbouw?

Zoals ik het lees heeft deze man wel veel vrouwelijke eigenschappen.
        Stijn686 gaat het hier wel om een man of kan het misschien een pop zijn?
        Mannen rommelen wel eens met wat strootjes of veertjes, maar op het nest gaan zitten is toch echt iets voor een pop.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Dat doet de man ook niet,Stijn. Hij gaat gewoon een beetje rommelen
          om de pop het hof te te maken en zo zijn doel te bereiken.
          klopt antoni , Dit doet de man van mij ook die gaat zitten alsof die broed en dan maakt die piepende geluidjes .. zodra de pop komt spring hij er gauw af en Probeerd de pop te dekken.

ook sleept die met nest materiaal naar het spijlen kooitje, Raar maar waar.

Opmerking

bij mijn is het eerder zoals bij Jeffrey siemerink
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
              klopt antoni , Dit doet de man van mij ook die gaat zitten alsof die broed en dan maakt die piepende geluidjes .. zodra de pop komt spring hij er gauw af en Probeerd de pop te dekken.

ook sleept die met nest materiaal naar het spijlen kooitje, Raar maar waar.
              Gaat goed toch,Jeffrey. Komt allemaal in orde.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Ok bedankt voor de reacties,

groet Stijn

Opmerking

mijn mannen doen het meeste werk, meestal zit het vrouwtje op of voor het nest en geeft het mannetje alles aan.
                  Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
                    mijn mannen doen het meeste werk, meestal zit het vrouwtje op of voor het nest en geeft het mannetje alles aan.
                    Hahaha. Uitzonderingen bevestigen de regel.
                    Bij wisselbroed is het wel de bedoeling,dat de man na de bevlieging
                    wordt weggenomen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

wij doen niet aan wissel broed zoals sommigen 6 mannen hebben en 30 poppen, ik heb gewoon 1 pop + 1 man, 1 pop + 1 man.

nu we het er toch over hebben dat de man het nest bouwt, is het normaal dat als de man na het legggen van het eieren van het vrouwtje overlijd en dat het vrouwtje alles alleen doet zonder man?

Opmerking

wij doen niet aan wissel broed zoals sommigen 6 mannen hebben en 30 poppen, ik heb gewoon 1 pop + 1 man, 1 pop + 1 man.

nu we het er toch over hebben dat de man het nest bouwt, is het normaal dat als de man na het legggen van het eieren van het vrouwtje overlijd en dat het vrouwtje alles alleen doet zonder man?
                        ja dat is normaal. Daarom is het voor ons mogelijke om meerdere poppen voor 1 man te gebruiken.
                        De poppen doen alles alleen.
                        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

waarschijnlijk vinden mijn mannen het normaal maar ik kweek 2-6 koppels en meer ook niet, het is meer een hobby dan prijzen winnen (wat natuurlijk ook heel leuk is).

Opmerking

waarschijnlijk vinden mijn mannen het normaal maar ik kweek 2-6 koppels en meer ook niet, het is meer een hobby dan prijzen winnen (wat natuurlijk ook heel leuk is).
                            Dat heeft niets met prijzen winnen te maken,Nilo,maar alles met het feit,
                            dat je bij wisselbroed minder mannen nodig hebt.

Zoals jij kweekt.Dat heet parenbroed. Toch gaat dat ook niet altijd naar
                            tevredenheid. Sommige mannen willen het de pop behoorlijk lastig maken
                            waardoor er van het nest niets terecht komt en zo'n man alsnog moet worden weggehaald.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Hoi Nilo, ik heb het hier de afgelopen weken zelfs mee gemaakt.

Een Duitse kuif man bevruchtte de pop en zorgde tijdens de broed erg goed voor de pop. Echter ging de man gaande weg steeds vaker zitten slapen, ik heb hem toen apart gezet en een beetje extra verzorgt, helaas stierf de man kort daarna.

De pop had echter 5 bevruchtte eieren liggen en ze stond er dus alleen voor.

Nu had ik vorig jaar ook al met deze pop gekweekt en het was een van de betere poppen, dus maakte ik me er niet teveel zorgen over.

(De 5 jongen toen ze 15 dagen oud waren)

De vogels groeide zo goed dat ik ze eerder moest ringen dan normaal en de 5 jongen leven nog steeds.

Ondertussen wou de pop weer opnieuw begonnen waardoor ik de jongen in een babykooi heb gezet en er een andere man bij de pop is gaan wonen.

Deze man word ook weer goed geaccepteerd en voederd zelfs de jongen in de babykooi goed mee.

(De jongen zijn nu 19 dagen oud en er zit weer een man bij de pop)

Dus gewoon vertrouwen hebben en genieten. Heb je een mindere pop die niet goed genoeg voert dan kan je er altijd een man bijzetten.
                              Alleen even in de gaten houden of het een goede en zorgzame man is.
                              http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
                              X