Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ruien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ruien

Hoezo begint ze te ruien, ze zal waarschijnlijk veertjes van haar buik verliezen die je nu overal ziet liggen.

Dat is normaal bij een pop die in broedconditie komt.

De buik hoort kaal te worden zodat ze beter de warmte kan overbrengen op de eieren als ze straks zit te broeden.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Ik hoop dat je gelijk hebt, mijn eerste kweekje.

Opmerking

Jan een vogel die ruied zit er vaak ook niet zo fit bij. Er zijn 3 mogelijkheden.

1 - Ze zijn inderdaad aan het ruien.
        2 - Ze is in broedconditie aan het komen.
        3 - ze heeft drang om een nest te bouwen en trekt veren uit (bij haarzelf of bij andere vogels)

Dit zal je zelf moeten constateren. Enige adviezen :
        1 - Tijdens de rui zitten vogels vaak wat minder fit op hun stok. Gezien je temperaturr en je lichturen lijkt me dit sterk.
        2 - probaar haar een vast te pakken en blaas op haar buik de veertjes even opzij, is de buik dikker aan het worden en kaler dan is ze in broedconditie aan het komen. Ook zijn dit vaak donsachtige veertjes.
        3 - Ze zal dan erg vaak een veerje in haar bek hebben. Vaak zijn het ook wat langere veertjes.

Geef ze lekker vaak een badje. Als ze daar in gaat zal ze vaak wel gezond zijn, een zieke vogel neemt niet zo snel een badje.

Succes ermee.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
          Jan een vogel die ruied zit er vaak ook niet zo fit bij. Er zijn 3 mogelijkheden.

1 - Ze zijn inderdaad aan het ruien.
          2 - Ze is in broedconditie aan het komen.
          3 - ze heeft drang om een nest te bouwen en trekt veren uit (bij haarzelf of bij andere vogels)

Dit zal je zelf moeten constateren. Enige adviezen :
          1 - Tijdens de rui zitten vogels vaak wat minder fit op hun stok. Gezien je temperaturr en je lichturen lijkt me dit sterk.
          2 - probaar haar een vast te pakken en blaas op haar buik de veertjes even opzij, is de buik dikker aan het worden en kaler dan is ze in broedconditie aan het komen. Ook zijn dit vaak donsachtige veertjes.
          3 - Ze zal dan erg vaak een veerje in haar bek hebben. Vaak zijn het ook wat langere veertjes.

Geef ze lekker vaak een badje. Als ze daar in gaat zal ze vaak wel gezond zijn, een zieke vogel neemt niet zo snel een badje.

Succes ermee.
          Zit maar 2 weken op 12 u licht, broedrijp ? Is een pop die nooit echt actief is , baden doet ze dus wel. Ik heb haar pas van december. Ik weet dus niet wat er voordien mee gebeurde . Ben misschien iets te rap geest.
          Haar toekomstige man ernaast is wel zeer actief , zingt bijna 12 u aan een stuk. Ik weet dat ze nu al beiden op licht zitten en in de zelfde ruimte niet ideaal is maar ? We moeten nog veel leren zeker

Jan

Opmerking

Al mijn koppels zitten in de zelfde ruimte als ik ze klaar stoom voor de kweek. Dus dat is geen probleem.
            Heb je je vogels al eens vitaminen gegeven?

Misschien een klein vraagje, maar in welke staat was die pop als je ze aangekocht hebt en waar heb je ze gehaald?
            http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Working...
            X