Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eivoer kanaries

hallo allemaal
    ik heb een vraag over eivoer
    ik heb in mijn vogelkooi een koppel kanaries zitten en een koppel mexicaanse roodmussen.
    gewoon bijelkaar in een kooi.
    nu heb ik gelezen ergens op internet dat een mexicaanse man heel wild wordt van eivoer, terwijl de kanaries het echt lekker vinden.
    klopt dit of is dit alleen maar tijdens de broed periode.

Oorspronkelijk geplaatst door pdmsnoeren
    hallo allemaal
    ik heb een vraag over eivoer
    ik heb in mijn vogelkooi een koppel kanaries zitten en een koppel mexicaanse roodmussen.
    gewoon bijelkaar in een kooi.
    nu heb ik gelezen ergens op internet dat een mexicaanse man heel wild wordt van eivoer, terwijl de kanaries het echt lekker vinden.
    klopt dit of is dit alleen maar tijdens de broed periode.
    Ja, wat is wild.
    In deze tijd van het jaar. Ondanks de vorst laten de hormonen zich gelden.
    In mei leggen alle vogels een ei,maar de kanaries doen dat buiten reeds in
    maart/april en de mannetjes gaan de macho uithangen.
    Wat eivoer voor de mannen en poppen ,dat ze nodig hebben voor de bevruchting. Dat is normaal. Voor roodmussen is dat niet anders.
    Eivoer gewoon uit het pak van een goed merk met houdbaarheidsdatum.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik heb momenteel ook een koppel roodmussen binnen zitten bij een 6 tal kanaries. Ik geef op dit moment 3x per week eivoer (reeds 4 weken 14 uur licht) en de man jaagt flink achter de pop. Dit heb ik eerder in de buitenkooi niet meegemaakt, maar dit ene koppel zit binnen omdat ze aan de tentoonstellingen hebben meegedaan. Het eivoer is bedoeld voor de kanariepoppen te stimuleren en in dit geval wordt de roodmus dus erg hevig.
      Om die reden worden er wel eens 2 of 3 poppen bij 1 roodmus man gezet!
      Of dit puur aan het eivoer ligt weet ik niet, het zou kunnen, het is m'n eerste ervaring met binnenkweek met roodmussen, de andere 3 poppen zitten buiten.
      Waarschijnlijk vang ik de man eraf als de pop op eieren zit, de nest is bijna klaar.
      Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

eivoer

oke bedankt voor jullie antwoord ik ga gewoon eivoer geven

Opmerking

Working...
        X