Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanariekweker gezocht

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanariekweker gezocht

Goedeavond,

Ik wil een kanarie (mannetje) aanschaffen en ben nu op zoek naar een kweker in de buurt van Bergen op Zoom (Noord-Brabant). Kan iemand mij op weg helpen. Wil mijn kanarie namelijk niet in een dierenspeciaalzaak kopen, want daar hoor ik allemaal slechte verhalen over.

Het liefst wil ik ook een jonge kanarie, zodat ik er nog zeker 10 jaar plezier van zal hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
    Hanneke

Vmp

Kijk eens op VogelMarktplaats. Voldoende aanbieders van kanariepietjes in NB.

Groet,

Rob.

Opmerking

Hoi,

Ja, daar had ik al gekeken, maar dan kan ik nog beter op zeeland zoeken denk ik, want dat is dichterbij dan.
      Ik hoopte dat hier wat mensen zouden zijn die wat goede kanariekwekers wisten te zitten. Maar goed ik houd alles in de gaten en in ieder geval bedankt voor uw antwoord.

Groetjes,
      Hanneke

Opmerking

Hanneke, een goede Tentoonstelling kweker vraagt bedragen tot wel 75 euro voor een kanarie. En de meeste kanarie kwekers hier kweken toch wel op redelijk nivo denk ik.

Een goede kweker kan echter ook iemand zijn die er gewoon een stel in de voliere heeft zitten, je hebt dan vaak wel bonte kanaries die je dan voor 10-15 euro kan kopen.

Deze vogels zijn vaak veel sterker dan de duurdere kanaries van topkwekers.
        Dit heeft vaak te maken met de selectieve kweek en de lijnenkweek.

Ik bespaar je de details.

Mijn advies zoek gewoon iemand in de buurt met kanaries op zijn plaats en koop er daar en van.

Het zal niet lukken om nu een jong mannetjes te kopen, de kweek begint bij sommige net. De jongste die je nu zal kunnen kopen zijn een maand of 8 oud gok ik.

Heb je geduld dan komen er genoeg mannetjes vrij bij de kwekers die nu starten met kweken. Zelf begin ik nu ook en verwacht ik dat mijn eerste man over een week of 6 weg gaat. Zo zullen er dus wel meer kwekers zijn, ook bij jou in de buurt.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Ik heb nog een 3 tal mannetjes van 2011!
          Ik woon in Stabroek en das een half uurtje van Bergen op Zoom vandaan.

Opmerking

Het beste is even en PB te sturen naar Hanneke.

Daar handel niet is toegestaan op VC, tenzij de kanarie gratis is
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik ben ook niet op zoek naar een topkweker, maar gewoon een kweker van kanaries. Dus inderdaad iemand die ze in een voliere heeft zitten.

Daarnaast ben ik pas van plan om hem in augustus aan te schaffen, aangezien ik dan ga verhuizen en anders moet het beestje 2 keer opnieuw ergens wennen, dat doe ik hem niet aan. Tevens is dan de rui achter de rug.

Stabroek is inderdaad niet ver hier vandaan. Maar goed ik zal er niet verder op ingaan, aangezien handel niet mag via deze site.

Groetjes,
              Hanneke

Opmerking

Hallo Hanneke.

Het is niet "dat het niet mag", maar bij AH ligt de Grolsch ook niet tussen de zoute haringen(alhoewel ze heel goed samen smaken) Daar zijn afdelingen voor.
                Deze afdeling van het NBvV heet Vogelcafe forum en het vraag en aanbod gaat via Vogelmarktplaats ook deel van dezelfde vereniging.
                Succes met het zoeken naar een geschikte kanarie in Augustus.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo Hanneke,

In de buurt van bergen op zoom zitten meerdere handelaren.
                  Bv Sprundel en Hoeven je kunt daar ook gaan kijken.
                  die vragen niet de hoofdprijs.

Opmerking

mosterd

Ik denk dat Sara inmiddels wel weet waar de mosterd te verkrijgen is.

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
                    X