Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik het geslacht bepalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe kan ik het geslacht bepalen?

hallo,

ik probeer via internet erachter te komen hoe ik het verschil kan zien tussen een kanarie pop en een mannetje.
    heeft iemand misschien duidelijke foto's hiervan?
    heb via google gezocht en ook op dit forum maar kan eigenlijk niet echt een goede foto vinden.
    ik weet dat je moet blazen maar waar moet ik dan naar kijken?
    kan iemand mij aan wat goede foto's helpen?
    Tim van Zelst

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

rammelen

Mijn vader zei altijd: moet je hem/haar schudden. Als ie rammelt is het een mannetje. Wel goed luisteren natuurlijk.

Zoals je weet drukt het koppel de cloaca tegen elkaar, althans een kanarie wel. Dus de cloaca van het vrouwtje ligt plat tegen de onderbuik naar achter terwijl de cloaca (of tap) van de man iets naar voren gericht is. Om het verschil te zien heb je geen foto nodig, alleen oefening.

Opmerking

Op deze pagina vind je foto's plus uitleg. http://users.skynet.be/woutvgils/art...0en%20Pop..htm

De bovenste foto is de man en je moet een stukje scrollen om de pop te zien.
        Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door florino
          Mijn vader zei altijd: moet je hem/haar schudden. Als ie rammelt is het een mannetje. Wel goed luisteren natuurlijk.

Zoals je weet drukt het koppel de cloaca tegen elkaar, althans een kanarie wel. Dus de cloaca van het vrouwtje ligt plat tegen de onderbuik naar achter terwijl de cloaca (of tap) van de man iets naar voren gericht is. Om het verschil te zien heb je geen foto nodig, alleen oefening.
          Rammelaar/Ram
          Dat is bij konijnen je had het verkeerde dier in je hand
          .

Grt Hansko

Lezen = Leren
          Leren = Proberen
          Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Opmerking

Jeffrey,
            Als je op deze manier u vogels gaat kopen of sorteren ga je heeeel vaak bedrogen uitkomen, vrees ik !
            Oscar

Opmerking

Bedoel je om te vragen om het geslacht te tonen?
              Als beginnend kweker kan je dat toch vragen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                Nee hij bedoeld als jij je vogels zo scheid van elkaar
                het beste is van onder blazen en niet naar het kopje kijken
                Wat is een gloster toch een leuke vogel
                Groetjes Antoine

Opmerking

Nee, dat weet ik ook. Een kanariekweker die voor tentoonstellingen kweekt heeft me dat vertelt

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    Nee, bedoel inderdaad als je u vogels zo kiest met naar kop en dikke buik te kijken , ga je vaak verkeerde keuzes maken !
                    Blazen en observeren is de boodschap!

Als beginnend kweker MOET je veel vragen !
                    Domme vragen zijn er niet , he Jeffrey !
                    Oscar

Opmerking

je kan het ook gewoon aan het uiterlijk zien, man is lag en slank en pop is kleiner en dikker, zo zie ik dat tog altijd wel bij gewone kanaries he tuurlijk kanje het beeste ook altijd een pakken en eens blazen en kijken naar het geslacht boeken zijn ook altijd handig
                      Groeten Oli4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door oli4
                        je kan het ook gewoon aan het uiterlijk zien, man is lag en slank en pop is kleiner en dikker, zo zie ik dat tog altijd wel bij gewone kanaries he tuurlijk kanje het beeste ook altijd een pakken en eens blazen en kijken naar het geslacht boeken zijn ook altijd handig
                        Beste Oli4,

Kan u verzekeren dat ik poppen zitten heb die dit jaar enkele tt's gespeeld hebben en die forser zijn dan menige mannen ...Kwestie van gericht kweken !

dus deze manier van selecteren zou ik niet aanraden aan de beginnende liefhebber ...
                        Oscar

Opmerking

ja das waar ik denk dat je op deze manier tog 85% kans hebt om het goed te hebben, vele doen dit zo, en dan nog eens blazen kan ook geen kwaad, ik zei dit enkel om te helpen en dat dit hiermee ook wel lukt meestal en dat de personen die het niet wisten kunnen oefenen en voor zichzelf zien om het te gebruiken
                          Groeten Oli4

Opmerking

als je dit wil leren, doe dit dan wanneer de vogels in conditie zijn (m.a.w. als ze paargedrag hebben, nest maken,zingen)dan is dit veel duidelijker .

Opmerking

2 manieren:

je kunt ook een stukje touw pakken, en er een m4 moertje aan doen.
                              je moet dan de kanarie op de rug houden, en het moertje boven de cloaca houden, als het moertje recht op en neer gaat, dus van de kop in de richting v/d staart, is het een man. als het rond gaat draaien is het een pop.

ook kun je de kanarie op de rug leggen. dan beide pootjes vast pakken, en dan de kanarie los laten zodat je de kanarie alleen nog bij de pootjes vast hebt. als de kanarie omhoog vliegt, is het een man. blijft die liggen of gaat onderuit hangen, is het een pop.

je kunt zeggen wat je wilt over deze 2 manieren. maar het is voor de beginnende kweker makkelijker dan blazen. dit is bijna net zo betrouwbaar of misschien nog wel betrouwbaarder dan blazen.

Opmerking

Working...
                              X