Mededeling

Collapse
No announcement yet.

poppen aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• poppen aanschaffen

dag allen

het is volgend weekend vogelbeurs in de buurt en aangezien ik 3 kanariemannen en 1 pop zitten heb, zou ik nog wat poppen willen aanschaffen. ik heb bij de mannen: 1 intensief wit, 1 schimmel geel, 1 groen geel intensief (denk ik). bij de poppen: 1 schimmel geel. ik zou graag wat witte kweken volgend jaar.. en iets kleurrijks met de andere.. iemand mooie voorstellen?

dank
    dawy

Oorspronkelijk geplaatst door dawy
    dag allen

het is volgend weekend vogelbeurs in de buurt en aangezien ik 3 kanariemannen en 1 pop zitten heb, zou ik nog wat poppen willen aanschaffen. ik heb bij de mannen: 1 intensief wit, 1 schimmel geel, 1 groen geel intensief (denk ik). bij de poppen: 1 schimmel geel. ik zou graag wat witte kweken volgend jaar.. en iets kleurrijks met de andere.. iemand mooie voorstellen?

dank
    dawy
    Ik ga er even vanuit dat je met intensief wit de recessief witte bedoeld en niet de dominante. (de dominante heeft een heel klein beetje gele aanslag in de buitenste vleugelpennen)

Ook ga ik er vanuit dat je zuivere vogels hebt en geen splitten.

- intensief(recessief) wit
    uit deze man je alleen witte kweken als je hem tegen een recessief witte pop zet. Zet je er je gele schimmel pop tegen dan krijg je allemaal gele jongen die allemaal split zijn voor wit recessief. Zet je deze jonge het jaar er op tegen een witte recessieve kanarie dan kan je wel witte kweken.

- schimmel geel
    wil je hier witte jongen uit kweken dan zal je een wit dominante pop moeten aanschaffen. Tegen een recessieve pop kweek je alleen gele kanaries die allemaal split zijn.

- groen geel intensief
    Deze zou ik zuiver kweken tegen een groen gele pop. Wil je echt iets kleurrijks dan kan je altijd voor ene witte pop gaan. Dan kweek je wit bonte kanaries en kan je deze pop ook altijd tegen 1 van je andere mannen zetten in een eventuele 2e ronde.

Hier staan erg veel combinaties op wat betreft verervingen.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

dank voor de reactie wiggel

ik heb een dominante witte man, geen recessief witte... volledig anders veronderstel ik?

Opmerking

Dat is gunstiger om witt ekanaries te kweken maar kijk even op die link die ik erbij heb gezet dan wijst alles zichzelf.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Volgens mij koop je best nog 6 poppen bij, want bij 3 mans horen 7 popjes
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

vandaag thuis gekomen met 2 gele poppen en... een agaat opale man. deze kon ik niet laten staan, tot nu toe de mooiste kleurkanarie die ik al gezien heb!
            deze hou ik binnen als gezelschap

groeten
            dawy

Opmerking

Working...
            X