Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitslag autopsie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• uitslag autopsie

een tijd geleden heb ik veel sterf gevallen gehad van mijn kanaries een 10 tal ik was naar de dieren arts geweest deze heeft een kadaver naar
    dierengezondhiedzorg vlaanderen VZW gestuurt en heb nu pas de uitslag gekregen mijn kanaries hadden stahylococcus sp de longen en lever
    moet nu iets in het water doen antibjodkum is zeker niet goed gespelt de dierenarts zeg op mijn vraag wat is dat en hoe krijgen ze dat
    dat is een onsteking van de longen en de lever en het kleurstof heeft daar niets mee te maken wand deze vogel waren kleurstof vrij
    wie heeft ondervindig met deze ziekte

Welk medicijn gebruik je ? (antibioticum)

Het kan handig zijn voor jezelf en anderen om deze ervaring op te schrijven met alle ziekteverschijnselen (kleur mest, gedrag vogel, hoe lang ziek en na hoeveel dagen dood enzv), de omstandigheden (weersinvloeden als regen en warm of koud, was je zelf griepig o.i.d.) enzv.

Voordat je aan een nieuwe zin begint zou je op de "enterknop" kunnen drukken, dat maakt het wat leesbaarder.
    Toen ik je bericht zag had ik de neiging om heel diep te gaan ademhalen voordat ik begon met lezen, alsof ik het in 1 adem zou moeten voorlezen.

Opmerking

Sorry Ele voor mijn uitleg
      maar ik heb de ziekte van parkinson
      als het wat verwarend overkomt komt omdat het heel wat van mij vraag
      nogmaals sorry

Opmerking

Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen.
        Ik moet eerder mijn excuses aanbieden, bij deze.
        Ik wens je veel sterkte toe.

Ik wil best je berichten even voorzien van enkele leestekens en hoofdletters mocht je dat willen.

Opmerking

Beste Helena,

Stafcoc is een doodgewone meestal onschuldige (huid)bacterie, het verbaast me dus wel een beetje dat die de boosdoener is. Blijkbaar hebben ze er heel veel van gevonden in longen en lever, anders is het niks bijzonders. Heb je ook wel pootproblemen gezien bij je vogels? sp betekent overigens gewoon species en daarmee geef je aan dat je het subtype (bv aureus) niet hebt uitgezocht. Is ook niet belangrijk. Wel wat nu de behandeling is dus ik ben ook benieuwd wat er op het potje staat en vooral hoeveel je moet geven. Geef je te weinig dan helpt het niet. Zoals op opgemerkt zijn een hele hoop antibiotica effectief. Ik gok ook op enrofloxacine=Baytril. Pakt gelijk een heleboel andere bacteries ook aan. Stafcoc is bij mensen wel vaak resistent tegen bepaalde typen antibiotica, daar komt de afkorting MRSA (Meticilline Resistente Stafylococcus Aureus) vandaan. Laten we maar hopen en geloven dat dat bij jouw dieren niet het geval is.

succes

Opmerking

Working...
          X