Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood agaat kleurstof of eivoer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• rood agaat kleurstof of eivoer?

ik heb een koppel normaal rood agaat zitten

alleen moet ik ze nu roodeivoer of kleurstof geven?

en wanneer/hoevaak

ikzelf heb alleen maar niet-rode kanaries maar hoor zo wel eens wat van de buurman die rode en rood agaat heeft.rood eivoer geeft te weinig kleur aan de vogels,ze worden dan oranje-achtig. het beste kun je rode kleurstof door het normale eivoer mengen.paar druppeltjes honing erdoor zodat de kleurstof niet onderin het bakje beland maar aan het eivoer plakt.
    dit geven tot ik dacht 6 weken na geboorte en tijdens de rui
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

Opmerking

kleurstof

Wil je dat de vogels diep rood blijven, dan kleurstof geven.
      Ook als je met de jonge vogels naar de tentoostelling wilt moet je ze kleurstof geven. Met rood eivoer worden ze licht oranje maar raak je de dieprode kleur na de rui kwijt. Jonge vogels kun je al meteen na het uitkomen kleurstof geven via het eivoer, dan worden ook de pennen mooi rood.
      Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

En kleurstof bij de geel-intensieven??

Hoe wordt het gedaan met de kleurstof bij de geel-intensieve?
        Zijn deze nog zonder kleurstof voldoende doorgekleurd te krijgen?

Groetjes,
        Kanariepeter

Opmerking

ik geef mijn gelen geen kleurstof (weet niet eens of dat wel bestaat )
          ik vind de mijne voldoende intensief geel maar doe dan ook niet mee aan tentoonstellingen
          Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
          have a nice day

Opmerking

hoeveel kleurstof moet ik ze geven en wanneer?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door de birdjes
              ik geef mijn gelen geen kleurstof (weet niet eens of dat wel bestaat )
              ik vind de mijne voldoende intensief geel maar doe dan ook niet mee aan tentoonstellingen
              ja bestaat wel , wij hebben (toen we geel hadden) ook nooit gebruikt
              Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

Working...
              X