Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik heb een bruine kanarie zitten,mooi strak in de veren.hij heeft alleen zijn ogen samengeknepen.rond de ogen is het mooi droog.zou dit een oorzaak kunnen hebben of gewoon een erfelijke aanleg ?
Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
have a nice day
Hallo Wat bedoel je met oogjes toegeknepen? half of helemaal? Als de vogel verder goed gezond is en glad in de veren, kan het zijn dat hij niet genoeg rust krijgt s, nachts, de oorzaak is nachts last van bloedmijt,of het is te licht s,nachts in het nachthok,het kan natuurlijk erfelijk zijn, je moet daar niet te veel zorgen om maken, behalve goed kijken naar bloedmijt dan (bestrijden)Anders even langs de dierenarts
de ogen zijn half dicht geknepen.ik heb ook niet het idee dat hij er zelf last van heeft.ik vroeg het me zomaar af wat het zou kunnen zijn. ik ga deze vogel denk ik dan toch ook niet voor de kweek gebruiken.bloedluis controleer ik regelmatig,maar nog geen rode rakker te zien
Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
have a nice day
Sommige vogels hebben hele brede koppen en bolle wangen. Hierdoor lijkt het alsof ze hun ogen dichtknijpen, maar het is gewoon hun bouw.
Vanaf hier is dat natuurlijk niet te zien!
het is een vogel die ik zelf gekweekt heb.zijn ouders en nestgenoten hebben gewoon ''normale '' ogen.uit het nest is hij naar een vluchtje gegaan en daar zit hij nog steeds in.als je zijn ogen ziet dan lijkt het of er iets scherp ruikends in de buurt staat waar hij zijn ogen voor moet samenknijpen.zijn ogen zien er zeg maar niet ontspannen uit
have a nice day
Opmerking