Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ring kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ring kanarie

Goedenmiddag,

sinds vorige week ben ik in het bezit van een kanarie, die geringd is.
    Nu heb ik er wel meer kanaries die geringd zijn, maar aan dit ringetje viel me het een en ander op, waarop ik geen antwoord heb. Miscchien kunnen jullie me hierbij helpen.

Het ringetje is gekleurd zoals een bondsring van 2010, oranje dus.
    ipv de volgende tekst: NB10 -kweeknummer- (en/of breeklijn ringmaat) -en volgnummer. staat er het volgende: NL2010 en het volgnummer van het ringetje (0005) in dit geval. Meer niet

Weet een van jullie of dit een ring is van de NbVV, of van een andere organisatie?

MVG Luus

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Zelfde verhaal

Ik heb voor een tijd geleden een aantal kanaries gekregen waar ik "tijdelijk" op moest passen. Ondertussen heb ik ze al weet ik veel hoe lang, maar nu is mijn vraag eigenlijk; Is er ergens ook een schema te zien waarop staat welke ring van welk jaar is. Door kleur etc, zo zit er groen, blauw en ik geloof ook nog goud bij. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Ik ben namelijk wel eens benieuwd naar de leeftijden van die knaapjes.
      Verschillende kanarie's gehouden, nu beginnend met Timbrado's.

Opmerking

het is er geen van de nb maar een die overal te koop is.

mvg eddie

Opmerking

Dit is geen ring van de NBvV.
          dit zijn ringen die je gewoon kan bestellen via marktplaats of vogelmarktplaats

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan10
            Ik heb voor een tijd geleden een aantal kanaries gekregen waar ik "tijdelijk" op moest passen. Ondertussen heb ik ze al weet ik veel hoe lang, maar nu is mijn vraag eigenlijk; Is er ergens ook een schema te zien waarop staat welke ring van welk jaar is. Door kleur etc, zo zit er groen, blauw en ik geloof ook nog goud bij. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Ik ben namelijk wel eens benieuwd naar de leeftijden van die knaapjes.

kijk us op deze site kun je vanaf 2002 de kleuren van de ringen vinden.

ook op de ring zelf staat een jaartal als het goed is.

groetjes van Simone
            Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

ring kanarie

Zou het een zogenaamde verenigingsring kunnen zijn die iemand gewoon bij de NBvV kan bestellen???
              Dergelijke ring heeft alleen jaartal en een volgnr.
              gr, Ad

Opmerking

ring

wat is het nummer, en jaartal en kleur?

Opmerking

Het is geen verenigings nummer
                  Op een verenigings nummer van de bond staat
                  NBvV-jaartal-volgnummer-nummer van de vereniging iedere vereniging heeft een nummer van de Nederlandse Bond
                  Dat ziet er dan zo uit

NBvV 10 01 S10
                  Wat is een gloster toch een leuke vogel
                  Groetjes Antoine

Opmerking

Working...
                  X