Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help jongen help

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help jongen help

: Zoals ik al eerder vermeld had heb ik eitjes in de schuur , nu zijn er dus 2 jongen het is nu erg koud buiten dus dacht ik zal ik het nest kastje in een kooitje hangen en dan naar binnen halen of gaat de pop dan niet meer op het nest zitten en gaan de jongen dan als nog dood.

vaak

Meestal gaat de pop dan wel gewoon verder waar ze gebleven was. Gewoon proberen, even in de gaten houden of ze er op korte termijn weer op gaat zitten. Buiten is ook maar een waardeloze toestand nu. Probeer wel de tijdscyclus enzo minimaal in stand te houden. Eventueel is een wat langere dag beter dan een kortere.

Groet,

Rob.

Opmerking

ze gaat er mooi niet meer op zitten

Opmerking

af wachten en het beste er van hopen of met de hand groot brengen

Opmerking

wat andre zegt klopt, meer kan je niet doen.

Maar het was geen slimme zet om ze te verplaatsen, althans vind ik. Ik had zeg gewoon buiten laten zitten, dan halen ze het meestal ook wel, maarja gebeurt is gebeurt. Succes ermee

Opmerking

help

kanarie weer terug in de schuur gedaan met jongen en al ze ging gelijk weer op het nestje zitten,alleen vraag ik me af of de jongen het gaan redden , ik zag dat de jongen nog niet gegeten hebben vandaag of doen ze dit ook niet op de dag van het uitkomen????

Opmerking

De ouders moeten wel gaan voeren binnenkort. Blijf kijken of de kroppen vol zijn. Gebeurt dit niet, dan moet je ze toch met de handvoeren. Maar wacht eerst af!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                De ouders moeten wel gaan voeren binnenkort. Blijf kijken of de kroppen vol zijn. Gebeurt dit niet, dan moet je ze toch met de handvoeren. Maar wacht eerst af!
                hoe doe je dat voeren dan en om de hoeveel tijd

Opmerking

Ik heb zelf een keer 4 zebravinken met de hand opgevoed, maar deze voerde ik vanaf 8uur s'ochtends tot 21:00 om de 3uur. Ik voerde ze een mengsel van eivoer, handopfokvoer, in erg kleine stukjes gesneden buffalo's, klein beetje kokend water toevoegen, goed roeren en dan laten afkoelen tot het lauw is. Dan voerde ik het met een pinset, omdat het niet goed door een spuit heen gaat. De voeding is alleen goed op de dag dat je het maakt, de volgende dag moet het weg!

Vergeet de vogels ook niet warm te houden, omdat de ouders dat natuurlijk niet meer doen! Ik legde de zebra's in een broedmachine, met de temperatuur op 25 graden.

Dit is hoe ik het deed, maar veel mensen doen het anders. Mijn zebra's hebben het goed gehaald, maar misschien werkt dit niet zo bij kanaries, misschien hebben anderen nog betere adviezen

Opmerking

Working...
                  X