Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helaas…

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Helaas…

Ik ga stoppen.
    Lichamelijk lukt het me niet meer om de volière bij te houden. Beginnende artrose en een slechte rug.
    En ik heb erg last van muizen. Al 7 gevangen, maar er komen er steeds weer terug. We hebben meerdere volières en kippenhokken in de buurt.
    En alles gaat kapot. De tegels in de kooi beginnen te verzakken, eieren worden gejat….
    Ik heb er zat van.

Helaas hebben de Japanse meeuwen nu net jongen, dus ik moet nog zo’n 6 weken wachten. Maar dan denk ik dat ik medio mei alle Japanse meeuwen weg doe.

Even kijken wat ik dan met de kooi doe, of die nog tot iets anders is om te bouwen of dat ik hem verkoop.
    🤷🏻*♀️
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Jammer voor je, dat je gezondheid niet meehelpt.
    En dat met die muizen...
    Dan is de beslissing om te stoppen niet leuk, maar wel begrijpelijk.
    Ik hoop dat je nog lang van de natuur mag genieten.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Muizen kan je weg vangen Troetelduifje.
      Lichamelijke klachten kunnen het moeilijker maken. Het is uiteraard helemaal wat jij wil en kan. Succes.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik heb vallen gezet en er al 7 gevangen, Henk. Dood. Dus die vallen werken goed. Maar dan komen er steeds anderen en ze brengen veel schade aan, vreten voer en jatten eieren. En ze graven zó onder de tegels van de volière dat die beginnen te verzakken.
        De lol is er zo vanaf.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het is overigens niet 100% vast besloten…. Maar wel 90%
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Als het van die gravers zijn, zouden het woelmuizen kunnen zijn. Lastpakken inderdaad en veel moeilijker te vangen dan gewone muizen. Ze kunnen de boel aardig overhoop halen. Maar gewoon even in verdiepen. Hier ook de meeste jaren aardig last van die beessies.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Manlief wil proberen in elk geval cement te storten onder de tegels, dat die niet verzakken kunnen. Hij wil niet dat ik vanwege een paar stomme muizen de volière opruim.
              We hebben een hondje, vuilnisbakje met duidelijk yorkshire terrier erin…. Maar het beest is bang van zijn eigen schaduw en is wat muizen vangen of verjagen waardeloos.
              Lief issie dan wel weer, maar daar heb ik dan betreft mijn volière weer niet zoveel aan.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Dat is goed nieuws.

Mvg ronald

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk Bericht
                  Het is overigens niet 100% vast besloten…. Maar wel 90%
                  Ik heb de strijd opgegeven.
                  Totaal 23 muizen gevangen. Ben 1 week op vakantie geweest, kom terug en zie, overdag, 2 muizen in de volière rondlopen en een bult zand tegen de sluis opgegooid.
                  Ik heb de vogels verkocht, de volière en mijn draadkooien staan op marktplaats.

Bij het verplaatsen van de volière blijk dat ook achter de volière een bult zand was opgeworpen (Stinken ook! Gelukkig had ik er wat tussen staan, dus niet rechtstreeks tegen de volière) en een elektra draad doorgeknaagd. (Dat verklaart de kortsluiting die we geregeld hebben gehad.)
                  Ik heb de volière van zijn plaats geschoven en alles schoongemaakt. Overal muizenpoep, zelfs in de nestkastjes.

Ik heb de tegels van de plaats gehaald en zag vooral aan de zijkanten flinke gangen lopen, geen nesten gelukkig.
                  Nu hebben de muizen het nakijken, want er is geen voer meer.
                  Althans niet bij ons.

Er waren ook andere redenen dat ik misschien met de hobby wilde stoppen, maar die muizen waren wel de grootste reden; ze liepen ook hup door de tuin, langs me heen zó een spleet van het huis in. Bah, bah en nog eens bah.

Ik wens iedereen hier heel veel plezier met de hobby; vogels houden is echt leuk, maar wij hebben hier in de wijk een muizenplaag en dat heb ik goed gemerkt.

Groetjes van mij!
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Dat is jammer dat je op deze manier afscheid moet nemen van je hobby.
                    Ik wens je nog veel plezier met je andere dingen toe.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dank je, Ton. Ik wens iedereen hier op het forum een muisloze voortzetting van de vogelhobby toe. 😘
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                      X