Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeps project?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Groeps project?

Ik heb begin dit jaar besloten alleen met Japanse meeuwtjes door te gaan; de volière was toch wat klein om er ook zebravinken bij te houden, omdat deze toch wat agressief waren als er eieren waren.
    Het was even wennen, maar de 3 koppels Japjes hebben het nu goed naar het zin.
    Alleen leggen ze steeds al hun eieren samen in 1 nest. Om en om zitten er dan 1 of 2 op te broeden, alle zes doen ze hun best, dat is wel een leuk gezicht.
    Maar of er dan ook wat uit komt... 🤷🏻*♀️

1 popje, dat al ooit een nest heeft groot gebracht, zit er het meest op. En dan zitten er steeds verschillende mannetjes bij, of een ander popje.

Je zou er een tv reality serie van kunnen maken.
    ‘Sister wives and brother husbands’ ofzo
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Haha wat grappig. Maar hoeveel eieren bebroeden ze dan wel niet met zijn allen?

Opmerking

Sorry Joel88 ik had niet gezien dat je geantwoord had.
      Meestal liggen er wel zo’n 10-12 eitjes in een nest, maar tot nu toe zijn er maximaal 4 jongen uit gekomen.
      Soms leggen de Japjes ook in andere nesten nog een paar eitjes, maar meestal komt daar maar weinig van terecht, of maar 1.

Ik heb nu een nest van ongeveer 3 jongen uit 10 eitjes. En in een ander nest lagen 6 eitjes, maar die verdwenen steeds. (Ik beschuldig de muizen ervan, maar stelen die ook echt eitjes?) 1 ei was met ver ontwikkeld jong uit het nest gevallen. Nu ligt in dat nest, waar uiteindelijk nog maar 2 eitjes over waren, 1 dik jong.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
      X