Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste nestje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door linda
    moet ik de ouders elke dag verjagen om te kijken of ze leven mag dat
    want ik ben bijna nooit thuis met werken en anders zitten ze erop
    gr linda
    Nee ik zou ze zeker niet elke dag verjagen, maar je mag best eens in de paar dagen gaan kijken denk ik. Ik ben zelf om de 2 dagen gaan kijken
    http://www.youtube.com/user/parkietenbak

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door linda
      moet ik de ouders elke dag verjagen om te kijken of ze leven mag dat
      want ik ben bijna nooit thuis met werken en anders zitten ze erop
      gr linda
      Nergens voor nodig om te kijken ,,ook niet om de paar dagen !
      Gewoon geduld hebben,en je ziet ze vanzelf wel uit het nestje komen als ze groot genoeg zijn.
      Door te kijken loop je ook nog eens de kans dat ze te vroeg uit het nest springen met alle gevolgen van dien.

Opmerking

inderdaad, gewoon wachten en niet kijken dan gaat het helemaal goed komen

Opmerking

Verjagen van de vogels heeft hen enkel onnodige stress , niet doen. Tijdens de voedertijd hoort je ze wel piepen, gewoon rustig afwachten.

Opmerking

oke

nee laat ik ze lekker met rust tot de ring op hun poot
            want ik heb twee nestjes en wil ze uit elkaar houden totdat ze uitvliegen dat is wel goed he
            wanneer kun je de ring het beste doen
            gr linda

Opmerking

Ik doe zelf als ze uitvliegen, maar als je 2 nesten hebt, zou ik het doen als de ouders er niet meer zoveel op zitten, maar de jongen ook nog niet zijn uitgevlogen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

wat leuk

in mijn eerste nestje zitten denk ik 3 of 4 jonkies
                ze zijn allemal hetzelfde van kleur op 1 na
                die is totaal anders wat grappig maar raar
                gr linda

Opmerking

Hai parkietenbak! Op welke dag gingen bij jouw JM de oogjes open??

Ik heb 2 weesjes gekregen van een vriend, die mijn JM nu opvoeden, maar ik weet niet de precieze dag dat ze geboren waren. Als ik naar jouw 'net geboren' foto's kijk, waren die van mij iets verder... denk ik... moeilijk hihi.

Maar die van mij hebben vandaag de oogjes open, dus dan zou ik aan de hand van jouw reactie kunnen terugberekenen hoe oud ze ongeveer zijn nu en dus wanneer ze ongeveer geboren zijn.

ALS het echt JM zijn natuurlijk, want 100% zeker weten doe ik dat niet.
                  Bij mijn zebravinken gingen de oogjes met 8 dagen open. Of zou dat hetzelfde gaan als met JM??
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                  X